Gå til innhold

Toshiba Satelitte A300 oppstartsfase problemer


Sim11

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Toshiba a300 satelitte. Den er et par år gammel. Den funka veldig fint, men for et par dager siden mista jeg den på gulvet, og da hengte skjermen seg opp og da måtte jeg skru den av og på så funka den igjen. Men nå kommer jeg ikke inn på den. Når jeg skrur på pc'en kommer det opp 2 valgalternativer.

 

- start en oppstartsreperasjon for det er noe feil ( se bilde som kommer etter hvert i innlegg under)

 

- åpne Windows på vanlig måte

 

Ingen av dela funker.

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Ps: Se bilder som kommer nedenunder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror harddisken din har gått ryken desverre. Ellers kan det være en RAM-brikke eller noe verre på hovedkortet som har gått løst/blitt revet løs.

 

Om harddisken er defekt er det du må gjøre å få ut filene på den fortest mulig, ellers kan du risikere å miste alt. Om du ikke har selv, er et eksternt USB 2.5" HDD kabinett å få kjøpt eller lånt fra en kamerat o.l så du kan overføre filene på en annen PC imidlertid.

 

Om det er HK eller noe annet enn harddisken kan du se på litt større kostnader. Men om du i tilfelle må ha ny disk, vil jeg anbefale å kjøpe en SSD. De koster mer enn en vanlig HDD, men tåler mer, er mye raskere og tar mindre batteri. Altså, det er verdt det om du ikke lagrer for mye.

Endret av crispy345
Lenke til kommentar

Det høres ut som om harddisken har blitt ødelagt i fallet. Så du må nok bytte harddisk, har du filer som er verdt å beholde kan du prøve å sette harddisken i et eksternt USB kabinett og se om det er liv nok i den til at du kan hente ut filene.

 

Edit: jeg var for treg.... :(

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...