Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lite minne


Anbefalte innlegg

Som regel fungerer pcen min helt fint, men noen dager får jeg hele tiden opp følgende melding: "Your computer is low on memory. To restore enough memory for programs to work correctly, save your files and the close or restart all open programs."

 

Etter at jeg lukker alle programmer fungerer pcen fint en liiten stund, men så stopper internett å funke også, og for hver side jeg åpner kommer meldingen "Å nei! Noe gikk galt under visningen av nettsiden. Du kan fortsette ved å laste inn på nytt eller gå til en annen side".

 

Hva skyldes dette og hvordan kan jeg fikse det? Pcen er ikke mer enn et år gammel, og jeg begynte å få slike meldinger ganske tidlig. Jeg har som regel ikke såå mange sider eller programmer oppe heller, bare Spotify, Vuze og kanskje 5-6 faner. Takker på forhånd for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sånn ca null peiling på data, men hvis du kan si meg hvor jeg finner det? hehe. Pcen er vertfall en acer aspire V3-571G. Også er det en liten klistrelapp med litt info, vet ikke om det kan være til hjelp. Står vertfall blant annet:

 

 

* Intel Core i5-3210M 2.5 ghZ with Turbo Boost up to 3.1 GHz.

* NVIDIA GeForce GT 640M with 2 GB Dediated VRAM

* 8GB DDR3 Memory

Lenke til kommentar

Der har du det ja :)

 

 

Da skal jeg prøve å hjelpe deg litt.

 

8GB ram skal holde leeenge.

 

Så her er det noe som kjører i bakgrunnen som spiser opp minne.

Det første som slår meg er at det kan være et virus eller lignende. Så første spørsmål, har du antivirus? viss ja. Scan gjennom pcen din en gang, skal nok holde med hurtigsøk.

Viss dette ikke hjelper så har nok flere her på forumet en gode ide på en fiks ;)

Lenke til kommentar

Har du windows 8?

 

Trykk ctrl+shift+esc for å åpne oppgavebehandling og velg fanen "Prosesser".

 

Her ser du hvor mye minne hver prosess bruker. Trykk på "Minne" for å sortere prosessene etter hva som bruker mest minne. Da kan du se hvilken prosess som stjeler minnet ditt.

 

Som sveibuen sier, så er 8GB mer enn nok til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Har antivirus ja, noe McAfee greier som var installert når jeg kjøpte den, og så har jeg lastet ned gratis versjonen av avast.. Jeg rakk ikke å fikse det i går, men når jeg skrudde på pcen i dag funket den fint igjen. Men problemet kommer garantert til å dukke opp igjen, så da skal jeg teste det dere skrev :) Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du avinstallerte McAfee før du instalerte Avast, du bør ikke ha to anti-virus progammer installert på samme PC, det vil føre til problemer.

 

En annen ting er at Acer har en tendens til å legge inn en masse "bloatware" på sine PC'er. Altså programmer som de mener er nyttige, men stort sett kun spiser opp ressurer/RAM og som du som bruker aldri vil bruke.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...