Gå til innhold

Streaming fra PC til TV - Ny router ASUS RT-AC66U


olemsand

Anbefalte innlegg

Bruker Allshare til og streame fra PCn på kontoret til TV i stua.

 

Har en Samsung 8series Smart tv.

 

Tidligere var pc og tv begge koblet til min gammle ruter ved kabel, gjikk da fint å streame, kjøpte ny router, den beste på markedet ifølge selger på komplett.no asus rt-ac66u ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757756 )

Gjorde dette for at jeg er lei av kabelen gjennom stua, nå er tvn koblet trådløst til ruteren, pcn står forsatt med kabel

 

Problemet er at det lagger noe jævlig, har prøvd å bytte ut allshare streaming med ps3 streaming, men lagger uansett.. kjøpte denne ruteren for den skulle være best ved HD streaming. Har ikke endra noe i oppsettet på ruteren, kun kobla den til å skrudd den på..

 

 

Noen som har tips på hva jeg kan gjøre? ?

Hva bruker dere ?

Eneste alternativet jeg ser nå er å koble pcn direkte til tvn med kabel, greia er da att jeg mister kvalitet, for ved streaming med allshare er HD'n bedre. Kjøpte billig skjermkort i pcn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har den samme routeren og jeg bruker den opp mot tv, wii u, ps3, ip kameraer med wifi. Har ikke noe problemer med streaming alt går uten noen form for lagg.

 

Er TV`en langt fra routeren? eller noen tykke betongvegger.

Husk å sette atennenene riktig,

 

Routeren står vell 10 meter ifra me 1 trevegg. Bruker du pc3'en ti å se film på tvn da ?

Lenke til kommentar

Ta og kjør en wifi test med telefonen din og se hva du får av resultater der.

Finnes flere apper for dette.

 

Forstår ikke hva som er galt, helt umulig å streame film, lagger som ett helvette...

Har prøvd å bruke tvn som mottaker, ps3 som mottaker, og laptop som mottaker, ubrukelig å se film uansett..

 

en eller annen plass må svakheten ligge ? ruteren suger kuk... får 50-60 dekning på den.. den gamle fra 1972 var mye bedre... Funka ikke å se film på den heller..

 

kan det være nettverkskortet i pcn som jeg streamer ifra som kan være dårlig ?? ruteren står med kabel i den pcn

Lenke til kommentar

Høres ut som nettverket ditt helt på trynet satt opp... Den routeren er drit bra! Hvordan er nettet ditt koblet? Hva slags utstyr har du, utenom Asusen?

 

 

Er forsatt drit treigt her... Kan det være at jeg har fått en "mandags" router ?

Føler det er bedre signal fra naboen sin router.. nå jeg sjekker på mobil appen..

 

PC'n står kobla med ledning til routeren og tv og ps3 er kobla trådløst til routeren.. helt håpløst å streame HD med både ps3 som mottaker og tvn som mottaker..

 

Har testa å endre kanal i routeren for å utelukke det,, likt uansett hvilken kanal jeg har den på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...