Gå til innhold

iPhone 5S, når kommer den til Norge?


Walder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.itavisen.no/nyheter/nye-iphones-til-norge-25-oktober-113530

 

iPhone 5S:

* 16 GB: iPhone 5s er tilgjengelig i gull, sølv og stellargrått med en anbefalt utsalgspris på kr 5790.

* 32 GB: 6690 kroner.

* 64 GB: 7590 kroner.

iPhone 5C:

iPhone 5c 16 GB er tilgjengelig i blått, grønt, rosa, gult og hvitt med en anbefalt utsalgspris på kr 4890 kroner.

32 GB: 5790 kroner.

Lenke til kommentar

Betalte 5500 for iPhone 5c 32GB på Apple Store i London i dag. Det er skamdyrt, men noen fordeler er det:

 

Får den et par uker før den selges i Norge.

 

Kunne velge og vrake i farge, 16 eller 32GB minne.

 

Kunne kjøpe den uten abonnement.

 

Kunne kjøpe beskyttelsesdeksel til den, om jeg ville.

 

I Norge kan man kjøpe den tidligst på nattsalg natt til releasedatoen. Det er da tatt inn et ganske begrenset antall, og fordelt på ulike mobiloperatører. Det begrenser seg også med hensyn til minne og farge.

 

Bestiller man den på nett, må man gjerne vente en uke eller to før den kommer. Men man får det man vil, og uten binding/operatørlås.

 

Dersom man ikke har hast, har man bedre muligheter til å få den iPhonen man vil, men den selges vel normalt med abonnement dersom man ikke kjøper den gjennom Apple Store.

 

Det jeg har skrevet gjelder jo også den ennå dyrere iPhone 5s.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Betalte 5500 for iPhone 5c 32GB på Apple Store i London i dag. Det er skamdyrt, men noen fordeler er det:

 

Får den et par uker før den selges i Norge.

 

Kunne velge og vrake i farge, 16 eller 32GB minne.

 

Kunne kjøpe den uten abonnement.

 

Kunne kjøpe beskyttelsesdeksel til den, om jeg ville.

 

I Norge kan man kjøpe den tidligst på nattsalg natt til releaseydatoen. Det er da tatt inn et begrenset antall, og fordelt på ulike mobiloperatører. Det begrenser seg også med hensyn til minne og farge.

 

Bestiller man den på nett, må men gjerne vente en uke eller to før den kommer. Men man får det man vil, og uten binding/operatørlås.

 

Dersom man ikke har hast, har man bedre muligheter til å få den iPhonen man vil, men den selges vel normalt med abonnement dersom man ikke kjøper den gjennom Apple Store.

 

Det jeg har skrevet gjelder jo også den ennå dyrere iPhone 5s.

Men er ikke specs'a anderledes i utlandet? Vertfall ifølge Jaybug:

 

8aa3469cb6ccec0026c1630ea16518ad.png

 

Også er det ikke noe meg frekvensene på nettet? 4G osv? Syns jeg hørte noen på jobb snakket om det(?)

Lenke til kommentar

Men er ikke specs'a anderledes i utlandet? Vertfall ifølge Jaybug:

 

8aa3469cb6ccec0026c1630ea16518ad.png

 

Også er det ikke noe meg frekvensene på nettet? 4G osv? Syns jeg hørte noen på jobb snakket om det(?)

Vet ingenting om noe er annerledes med den fordi den er kjøpt i UK. En åpenbar forskjell er strømadapteren, men den er lett å bytte ut med en som passer hjemme.

 

De nye iPhonene har støtte for ennå flere 4G-nett. Selgeren spurte meg hvor vi var fra, og hvor telefonen skulle brukes. Da jeg svarte Norge, sa hun at det skulle gå fint. Regner ikke med noen overraskelse når jeg kommer hjem på søndag.

 

Kjøpte forresten iPad 3 i USA for to år siden. Den var med sim-kortleser, og også her spurte selgeren hvor den skulle brukes. Vel hjemme i Norge virket den bra.

Lenke til kommentar

Den store ulempen ved å kjøpe det i utlandet er at 4G ikke fungerer med 4G nettverket i Norge...

 

 

 

 

Betalte 5500 for iPhone 5c 32GB på Apple Store i London i dag. Det er skamdyrt, men noen fordeler er det:

Får den et par uker før den selges i Norge.

Kunne velge og vrake i farge, 16 eller 32GB minne.

Kunne kjøpe den uten abonnement.

Kunne kjøpe beskyttelsesdeksel til den, om jeg ville.

I Norge kan man kjøpe den tidligst på nattsalg natt til releasedatoen. Det er da tatt inn et ganske begrenset antall, og fordelt på ulike mobiloperatører. Det begrenser seg også med hensyn til minne og farge.

Bestiller man den på nett, må man gjerne vente en uke eller to før den kommer. Men man får det man vil, og uten binding/operatørlås.

Dersom man ikke har hast, har man bedre muligheter til å få den iPhonen man vil, men den selges vel normalt med abonnement dersom man ikke kjøper den gjennom Apple Store.

Det jeg har skrevet gjelder jo også den ennå dyrere iPhone 5s.

Endret av Vyluong
Lenke til kommentar

Betalte 5500 for iPhone 5c 32GB på Apple Store i London i dag. Det er skamdyrt, men noen fordeler er det:

 

Får den et par uker før den selges i Norge.

 

Kunne velge og vrake i farge, 16 eller 32GB minne.

 

Kunne kjøpe den uten abonnement.

 

Kunne kjøpe beskyttelsesdeksel til den, om jeg ville.

 

I Norge kan man kjøpe den tidligst på nattsalg natt til releasedatoen. Det er da tatt inn et ganske begrenset antall, og fordelt på ulike mobiloperatører. Det begrenser seg også med hensyn til minne og farge.

 

Bestiller man den på nett, må man gjerne vente en uke eller to før den kommer. Men man får det man vil, og uten binding/operatørlås.

 

Dersom man ikke har hast, har man bedre muligheter til å få den iPhonen man vil, men den selges vel normalt med abonnement dersom man ikke kjøper den gjennom Apple Store.

 

Det jeg har skrevet gjelder jo også den ennå dyrere iPhone 5s.

 

Du må ikke glemme å nevne at når du har kjøpt den i UK så har du mindre rettigheter med tanke på garanti/reklamasjon i forhold til kjøp i Norge.

Kjøper du fra Apple store norge/butikk i norge får du 5 års reklamasjonsrett. Stopper den opp om 1 eller 2 år så får du den fikset kostnadsfritt f.eks.

 

Så jeg velger derfor å kjøpe alt elektronikk til 5000,- + i Norge pga. de gode garanti og reklamasjons vilkårene vi har her.

Lenke til kommentar

Syns det er rart ikke Telenor har lagt ut noe info på denne ennå. Tror folket at det blir slik at vi må sitte oppe på natta for forhåndbestilling natt til 25.?

 

Ellers kan jeg si at jeg er litt skuffa over oppdateringa, skulle gjerne sett at den hadde ennå finere skjerm og ennå kraftigere er 5ern. Har dog iPhone 4 nå og har i det siste begynt å irritere meg over at den går litt for sakte, særlig sammenliknet med 5.

Lenke til kommentar

Syns det er rart ikke Telenor har lagt ut noe info på denne ennå. Tror folket at det blir slik at vi må sitte oppe på natta for forhåndbestilling natt til 25.?

 

Ellers kan jeg si at jeg er litt skuffa over oppdateringa, skulle gjerne sett at den hadde ennå finere skjerm og ennå kraftigere er 5ern. Har dog iPhone 4 nå og har i det siste begynt å irritere meg over at den går litt for sakte, særlig sammenliknet med 5.

Ofte så gir de operatørene lite info før det er offisielt. Så det vil si de muligens akkurat har fått rede på at den kommer og så skal jeg innpris og antall og diverse ting regnes ut før de legger ut mer info. Blir nok som tidligere at tilgjengelighet ikke er veldig god fra dag 1.

Lenke til kommentar

Ofte så gir de operatørene lite info før det er offisielt. Så det vil si de muligens akkurat har fått rede på at den kommer og så skal jeg innpris og antall og diverse ting regnes ut før de legger ut mer info. Blir nok som tidligere at tilgjengelighet ikke er veldig god fra dag 1.

Fikk snakket med noen forskjellige kjeder igår, spaceworld, telekiosken, netcom osv, de visst ikke enda når de fikk de inn, og når de blir klar for salg...

Lenke til kommentar

Du må ikke glemme å nevne at når du har kjøpt den i UK så har du mindre rettigheter med tanke på garanti/reklamasjon i forhold til kjøp i Norge.

Kjøper du fra Apple store norge/butikk i norge får du 5 års reklamasjonsrett. Stopper den opp om 1 eller 2 år så får du den fikset kostnadsfritt f.eks.

 

Så jeg velger derfor å kjøpe alt elektronikk til 5000,- + i Norge pga. de gode garanti og reklamasjons vilkårene vi har her.

Det har du helt rett i. Når jeg engang selger den, vil jeg opplyse om det, og det vil også fremgå av kvitteringen at den er kjøpt i England. Selv om jeg har roet meg betraktelig med hensyn til kjøp av mobiler, vil jeg nok bytte den ut senest neste høst.

 

Kjøpte den i London for å få den NÅ. Den var like dyr som den vil bli hjemme. Hadde jeg klart å vente noen uker, ville jeg fått den i en leveranse fra Apple Store Norge.

 

Denne modellen kommer muligens til å synke en del i pris fordi etterspørselen har vært langt lavere enn Apple hadde regnet med. Den har vært for høyt priset i utgangspunktet, og folk har da gjerne gått noe opp i pris for 5c, som kommer med flere nyheter enn 5c. Dermed vil det kanskje ikke være så stor risiko å kjøpe en pent brukt 5c. Skulle den ryke etter garantien er utløpt, vil man gjerne kunne tåle tapet av det man har kjøpt den for brukt. Ved salg, vil jeg også ta hensyn til at den ikke er kjøpt i Norge, når jeg setter en pris for den.

 

Har hatt iPhone 4, 4s (2 stk) og iPhone 5. Har ikke hatt problemer med noen av dem, men har også behandlet dem pent.

Lenke til kommentar

 

Sier ikke at fingerscan er noe man trenger, men det er nå noe som gjør andre ting lettere.. Menmen!

iPhone 5s er overpriset, ja! skal ikke si meg uenig dær! Koster vell flere tusen bare fordi det er apple merke :huh:

Nå skal jo også Edwars Snowden ha legget info om at USA henter info fra de fingerscanneren :p Vell, vell. Kanskje fingerscan gjør noen ting lettere, men likevell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...