Gå til innhold

PC'en min bråker fremdeles


Kosmo

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp en ny PSU (AOPEN 350W ATX Super Low Noise), da jeg trodde at dette var grunnen til støyet i pc'en. Psu'en jeg hadde tidligere var av type 300W Chieftech ett eller annet. Det er bare at maskinen lager like my støy som før, da er det altså ikke Psu'en som lager støy. Det eneste jeg kan tenkte meg da er at støyen kommer fra hardiskenene, da jeg har en Low Noise CPU vifte (19db). Hardiskene er av av type 120gb Western Digital 8mb cache og 14,4gb IBM 2mb cache. Toweret mitt er et Chieftech Midi Dragon Aluminium.

 

Foreldre mine har en Fijitsu Simens Pc som allerede var satt sammen da de fikk den, og kan man ikke høre nesten i det hele tatt. Noe som irriterer meg grenseløst :evil:

 

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan få maskinen min til å lage mindre støy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du vifte på Skjermkort, så kan de bråke no j..vli.

Pleier å stoppe vifter med fingeren for å finne ut vilken som bråker.

NB!! Pass på, noen vifter kan i verste fall kutte i fingeren.

 

Iverstefall får vifta et så kraftig bråstopp at den aldri vil gå riktig-klokkedur igjen. Eventuelt hører at den tar nede og når den har gått litt så kan du gi den et lite dunk så er det mulig at du får den inn i riktig klokkedur. Men ved å stoppe en vifte i fart vil man ødelegge "motoren" i vifta. :)

Lenke til kommentar
Har du vifte på Skjermkort, så kan de bråke no j..vli.

Pleier å stoppe vifter med fingeren for å finne ut vilken som bråker.

NB!!  Pass på, noen vifter kan i verste fall kutte i fingeren.

 

Iverstefall får vifta et så kraftig bråstopp at den aldri vil gå riktig-klokkedur igjen. Eventuelt hører at den tar nede og når den har gått litt så kan du gi den et lite dunk så er det mulig at du får den inn i riktig klokkedur. Men ved å stoppe en vifte i fart vil man ødelegge "motoren" i vifta. :)

 

Stopping av vifter liker jeg ikke. Presterte ufrivillig å få fingeren i kontakt med viftebladene mens jeg tukla med noen kabler. dette resulterte faktisk i en heller smertefull opplevelse med en del blod og ca en cm opplørva hud... steikanes morro!.

 

Fatter seff at hvis man skal stoppe ei vifte så tar man på midten :yes:

 

Lyden fra vifta ble heller ikke helt bra etter denne opplevelsen.... :roll:

Lenke til kommentar
Har du vifte på Skjermkort, så kan de bråke no j..vli.

Pleier å stoppe vifter med fingeren for å finne ut vilken som bråker.

NB!!  Pass på, noen vifter kan i verste fall kutte i fingeren.

 

Har prøvd det der (ved et uhell), og blodet skvatt, ja! :) Det gikk nå bra, slapp å amputere ved skulderen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...