Gå til innhold

Hva får jeg for dette + evt. endringer


Anbefalte innlegg

Har laget dette oppsettet og lurer på hva jeg får for det. Kommentarer og forslag til endringer ville vært fint. Skal bruke den til gaming (på ultra), skolearbeid, surfing og kanskje videoredigering.

 

Her har dere oppsettet:

CM Storm Stryker (kabinett)

Corsair HX 1050W (PSU)

Intel Core i7 4930K (prosessor)

2 stk. EVGA GeForce GTX 780 SC ACX 3 GB (grafikkort)

Asus BW-14D1XT (optisk stasjon)

Kingston HyperX 3K 240 GB (SSD)

WD Desktop Black 2 TB (harddisk)

ASUS Z87-Deluxe (hovedkort)

Corsair DDR3 Vengeance Pro Red 16GB 2400 MHz (RAM)

NZXT Kraken X60 280mm (vannkjøler)

 

Ønsker i tillegg å kjøpe 2 24-tommers skjermer. Tenker på ASUS VG248QE. Kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iFire: ytelsesmessig

Offpiste: Begge har samme sokkel, så jo, det skal de

Beklager, 4930K har sokkel 2011, Z87 Deluxe har 1150.

 

Sånn ellers, dette er ganske ekstremt. Du trenger neppe dette for gaming og videoredigering. Setter opp et annet, langt billigere forslag, hvis du er interessert: https://prisguiden.no/liste/143558

 

Her har du en langt billigere maskin, men fortsatt med mulighet for heftig gaming og noe videoredigering. I tillegg har du mange utvidelsesmuligheter, på grunn av stort kabinett, funksjonsrikt hovedkort og forholdsvis kraftig PSU.

 

Er det noe du lurer på eller vil endre, bare si ifra, så kan jeg kanskje hjelpe ;)

Endret av wassup
Lenke til kommentar

hadde funnet opplysningene på litt feil sted, vet nå at 4930k har 2011 sokkel og må kjøpe et annet hovedkort

ønsker den så bra siden jeg vil "fremtidssikre meg", altså at jeg vil kunne kjøre de nyeste spillene om 2-3 år uten å oppgradere

Du kan dessverre ikke sammenligne flere kjerner med fremtidssikring. Sant nok, det begynner så smått å dukke opp spill som kan bruke flere kjerner, men det kommer til å ta mer tid før det kommer til å bli "vanlig". Oppsettet mitt skal kunne kjøre alt av spill; også de neste årene.

 

Hvis du vil gjøre oppsettet mitt mer framtidsrettet, kan du kjøpe mer RAM, større SSD og større PSU. Da har du mer kapasitet for drift og utbygging framover. Men det er faktisk ofte bedre å ha et greit utgangspunkt for oppgradering over tid istedet for en massiv maskin som er utdatert om 5-6 år uansett ;)

Endret av wassup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...