Gå til innhold

[Løst] Går det nedenom med Norge?


Anbefalte innlegg

Var på toget til oslo her om dagen; mildt sagt, jævlig ... Virker som folk gir fullstendig blaffen i seg selv og andre - ja, livet generelt. Er det sånn det vil bli i resten av landet også, etterhvert som det blir mer og mer folk? Ikke så lett å forklare akkurat hva jeg mener, men jeg får rett og slatt klaus av å være på toget, ble faktisk litt desperat også, ville bare ut-ut-ut :p

 

Er det bare jeg som overdriver, eller er det en reell fare? Vet ikke helt liksom, virker som folk flest mangler karakter; folk tar ikke vare på seg selv lengre, og jeg ser alenemødre over alt (som åpenbart bare har funnet en å få unge med, driter i fyren, ikke sant) ... Ja, sånne ting. Hadde megler på besøk her om dagen også, som skulle komme med et tilbud, hun presterte å forsøke å prakke på meg avisannonser, til tross for at "alle" har Internett i dag (vet jo avisannonser er bortkastede penger, har jo prøvd det selv da jeg solgte bolig noen år tilbake). Og en fyr da, som jeg har vært bekjent med siden jeg var sånn, ja, 15 år eller noe, som nå er megler da, han har jo alltid vært så grei og sympatisk, men nå kjører rundt i BMW til sånn 700.000 kr og var nærmest litt agrressiv for å få satt i gang med sang av leiligheta mi ...

 

Hva er det med folk i dag, hvordan klarer de å leve med å utnytte og lure andre? Og i gi blaffen i kroppen sin osv.? Det er nesten så jeg ønsker at det skal bli krig så man kan bli kvitt en del folk. Er så irriterende også, for når man påpeker uærlighet osv. så blir folk bare sure og aggressive, akkurat som om det er JEG som gjør noe galt. Er det at folk flest mangler grunnleggende verdier og intelligens, eller er det det moralske kompasset som er skakkjørt fordi vi slipper unna med det meste? Men om man kan slippe unna med ting, hvorfor gjør folk det likevel? Forstår ikke, jeg har da selv grunnleggende respekt for andre mennesker, har tro på ærlighet ... Går det til dundas med alt, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du har møtt ett par folk som ikke tar vare på seg selv, og en person som prakker på deg en avisannonse også tror du at samfunnet vårt går under? haha.. samfunnet i Norge er det beste i verden, the american dream er lettere å få til her i Norge enn i usa. Hvor er du fra?

Lenke til kommentar

Daså he-he. Fra Toten :)

 

Men ... Nja, har likevel på følelsen av at det skjer en fordumming i samfunnet, for når man er blant folk en stund, så føles ting "normalt" da, men så ser man kanskje noen som er litt mer oppegående og man tenker "folk flest er virkelig dumme". For folk var jo ikke så dumme før, de hadde jo verdier og man kunne føre samtaler med de også, merker jo stor forskjell på den yngre og eldre generasjonen.

 

"the american dream" som du sier, er ikke det også et tegn på fordumming? Livet er jo mer enn å oppnå bestemte ting, men det er jo komfortabelt da å leve i bobler.

Endret av Intueri
Lenke til kommentar

Det høres bare for meg ut til at du har blitt eldre og føler deg fremmedgjort fra den yngre generasjonen, så tror heller det er hos deg problemet ligger desverre.. Eller så har du bare vært veldig uheldig med menneskene du har møtt i det siste, for vi sitter med veldig forskjellig oppfattning av hvordan folk er! Verdier, moral (kanskje en annen type moral enn du, men fortsatt), glad i en skikkelig samtale enten elektronisk eller irl, folk flest har dette.

 

American dream er ikke en fordumming, bare viser hvor bra samfunnet vårt er. Kanskje litt offtopic men..

 

Det du mener er at ting var bedre før, forstå at det ikke er spesielt orginalt å påstå det..

Endret av a jib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...