Gå til innhold

Hva skal jeg bli?


stasomfaen

Anbefalte innlegg

Hei! Har gjort mye tenking, men kommer fram til at jeg er helt blank!!
Hva skal jeg bli liksom? Det jeg interesserer meg mest om er trening og kosthold. være aktiv og variere... Jeg er ikke den som kunne klart å sitte på kontor og regne litt på tall osv, men har behov for å bruke kroppen. Synes egentlig det er for tidlig å velge som 20-21 år..

Men... Hva jeg har vurdert er: maskiningeniør, fordi jeg er ganske glad i å finne ut av hvordan ting funker, lage ting, mekke osv. Ernæringsfysiolog: glad i mat og hvordan kroppen reagerer og hvordan man kan bruke mat for å bli i bedre form osv. Fysioterapeut: fordi jeg er glad i trening, forebygging, hjelpe folk og fordi det kunne vært bra business å starte for seg selv.

Felles for disse er at det er mye matte/fysikk/biologi/anatomi... Noe jeg nødvendigvis ikke er veldig glad i, men som er overlevbart for å komme gjennom studiet. Annet enn dette har jeg tenkt å ta pt-kurs så jeg har noe å leve av til jeg finner ut hva jeg vil, eller bare gå en helt annen vei, som å bli elektriker, snekker eller noe, men pt som bi-inntekt. Hadde egentlig tenkt å satse i forsvaret, men tenker å vente noen år med det.

Dessuten har jeg 3,4 eller 3,6 i snitt, så må i såfall gå på bjørknes eller noe i utland på fysio eller ernæring. På maskiningeniør har jeg funnet skole jeg kan komme inn på...

Er det noen som har forslag??? Hvordan kan jeg finne ut hva jeg vil gå for? Forslag til studier innen trening? eller noe annet som kunne vært spennende for en rastløs sjel som meg? Jeg er som sagt også veldig glad i bygging og sånt, hvor jeg kan bruke kropp/hender.

Samtidig ønsker jeg å tjene gode penger selv om jeg vet det kan være vanskelig uten skikkelig studie. Men har i bakhodet å starte for meg selv en dag...

Setter stor pris på hjelp, takk!

 

Edit: Har tenkt nå at naprapatyrket kan være attraktivt for meg. Noen som har gått på skolen i stockholm og kan si noe om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som du er ferdig med den teoretiske delen av videregående, kan du ikke søke deg inn på bygg-fag slik at du kan bli snekker? det er en jobb hvor du kommer til å være aktiv og ikke sitte hele dagen, dessuten er det mangler Norge gode håndverker. Alle samfunnsfag lærerne mine fra videregående sa at det vil bli mangel på håndverker de framtidige årene, så du burde ikke slite med å finne deg arbeid.

 

Ps. lønnen er god har jeg hørt (hvis du jobber mye altså).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...