Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC får bluescreen og restarter ved oppstart (om og om igjen)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har plutselig problemer med å starte opp min stasjonære Acer-pc (Windows 7). Når jeg skrur den på kommer jeg til windowsoppstarten med windowsflagget (alt som normalt hittil). Deretter får jeg plutselig en bluescreen med masse tekst hvor det bl.a. står "dumping memory". Så starter maskinen seg på nytt automatisk. Akkurat det samme skjer igjen og igjen. Først til windowsoppstart og så bluescreen og restart. Slik holder den på et par ganger helt til plutselig skjermen blir mørk og jeg ikke kan se noe. Jeg hører fortsatt at PCen er på. Siden jeg ikke kan se noe selv må jeg etter en 5-10 minutters tid giopp og holde inn powerknappen på PCen.

En sjelden gang i blant kommer jeg faktisk helt frem til innloggingsdelen og får taste inn passordet mitt uten å støte på noe bluescreen. Men når jeg logger inn blir skjermen svart igjen.

Er det noen som har peiling på hvordan dette kan løses? Evnt. hva det skyldes? Forhåpentligvis er det ikke noe galt med harddisken min...? På forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er svært sjelden bluescreen er virus relatert.

Du bør fortelle hvilken stop kode og parameter 1, 2, 3 du får på bluescreen.

 

Ofte er det en av minnebikkene som fusker i enkelte adresse registere som forårsaker bluescreen.

Andre ganger er det en bogus driver.

Og noen ganger feil på disk eller filsystemet hvor en eller flere kritisk os fil er skadet eller register fil hive.

 

Prøv vekselvis med en minnebrikke installert (av de to i laptopen ha først den ene installert , så den andre).

 

Prøv også å starte pc i windows safemode with networking. Da lastes ikke alle drivere , kun a minimum nødvendig for å starte windows.

Lenke til kommentar

du kan legge inn unbutu live dvd og derifra legge inn malware register fikser og antivirus. ser ut som om du har fått feil i registret. start pcen med windows vista 7 8 i dvd drevet.

og ikke start ny innstallasjon.

finn frem til reparer maskinen og la det kjøre en stund.

har du skiftet ut ram hardisk fra annen pc ?

er du uerfaren så leverer du inn pcen til en dataforetning.

be on spesifisert regning. finner de ikke feil så betaaler du ingen ting.

hvilket hovedkort har du og evt ram brikker ecc støtte.

skjermkort og evt pcie x1 kort pci lydkort tv opptaker i pci e porten. ta ut den ene

ram brikken og plaser den inn igjen. det samme med den andre.

se til at du blåser pcen rein for støv og at du har nok kraftig strømforsyning for skjermkortet ditt.

på pakken du kjøper skjermkort ol står det min og anbe system req.

går du under 500w så kan det hende pc kortet ikke får nok strøm til komponentene.

du må kanskje reinnstalere windows. set til å ha nok diskplass.

sett i dvd plata og restart. Ps har du viktige filer i visse mapper så blir de ikke fjernet hvis du lar windows legge seg inn på nytt igjen

katalogen blir windows.old og du mister ikke noe. tipper også virus trojanter eller redirection av web sida du sist har besøkt kan skape kaos.

hadde du toolbar i internet explorer firefox chrome ?

du kan også ha korupte data på maskinen. last ned unbuto live dvd og la den starte fra dvd. dine filer kan da reddes ut fra denne med at du setter inn usb brikke eller hardisk og overfører filene dit for sikkerhet skyld.

visse hardisker har noe som kalles for SMART. dette overvåker om hvor mye ca tid hardisken din kan ha igjen og leve.

hvis hardisken står for nær skjermkortet så kan det være en overoppheting.

start maskinen og hold et videio kamera og film hva som skjer. og legg det ut på lukket youtube link du sender hit. da kan det sikker hjelpe litt mere.

det beste er å sette inn nye rambrikker ny hardisk og starte ny innstallasjon. ssd 2.5" holder i massser. og helst over 30 gb -til 500 gb og oppover.

partisjoner og legg minst 50 gb til senere innstalsjoner. den andre har du som bacup for windows sikkerhetskopiering.

den andre hardisken setter du i en docing stasjon og henter ut de filene fra mine dokumenter.

søk på netter om hvordan du kan legge inn windows vista 7 8 på nytt igjen.

har du skifta ut batteriet på stasjonære på hovedkortet. må du ofte trykke f1 f2 del får du kommer inn på windows ?

anb å levere den inn for fiksing der du kjøpte den.(bygge pc )?

sjermkort overklokking som har gått galt.

hvilket skjermkort bruker du nvidia ati via innebygd. eller 4 gen cpu med innebygd gpu.

Endret av kmo911
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...