Gå til innhold

Kabel-tv?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp flyttet inn på hybel og her er det Kabel-tv(vistnok). Ser det er uttak i veggen for en slik rund greie.

 

Vil det bare være å kjøpe tv, plugge inn og se på?

 

Også et spm til. Der jeg bodde før kjøpte jeg Tv på fadern, og sendte den til meg selv, jaggu kom det ikke lisenskrav etterpå. Mulig dette hadde noen sammenheng med at jeg bestilte ekstra kanaler, husker ikke helt.

Om jeg kjøper en Tv på mams eller paps, men setter leveringsadresse til meg selv, tror dere f.eks. elkjøp varsler Nrk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei du må nok tegne abonnement hos noen, koster som regel 300 ish i måneden. Må kanskje ha en dekoder også, iallefall for digital tv. Ville heller sett om det gikk ann å få noe kjapt internett, da trenger du ikke tv.

 

Ah ok, nei det synes jeg blir for dyrt :p Kan evt. kjøpe en tv som jeg kobler Pcén opp mot når jeg vil streame, se filmer etc.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nettopp flyttet inn på hybel og her er det Kabel-tv(vistnok). Ser det er uttak i veggen for en slik rund greie.

 

Vil det bare være å kjøpe tv, plugge inn og se på?

 

 

Nei du må nok tegne abonnement hos noen, koster som regel 300 ish i måneden. Må kanskje ha en dekoder også, iallefall for digital tv. Ville heller sett om det gikk ann å få noe kjapt internett, da trenger du ikke tv.

 

Dette blir ikke helt riktig hvis det er snakk om tradisjonell kabel-TV. Da vil det være en håndfull mer eller mindre interessante kanaler tilgjengelig bare ved å plugge i TV. Ulempen er at dette er analogt overførte kanaler i en kvalitet som ikke egner seg på større flatskjermer. Hvis man ønsker fler kanaler og/eller bedre kvalitet (digital-TV og HD) så krever det ekstra abbonement og vanligvis dekoder.

 

TS: Hvorfor ikke spørre hybelverten om hva slags kabel-TV det er der?

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette blir ikke helt riktig hvis det er snakk om tradisjonell kabel-TV. Da vil det være en håndfull mer eller mindre interessante kanaler tilgjengelig bare ved å plugge i TV. Ulempen er at dette er analogt overførte kanaler i en kvalitet som ikke egner seg på større flatskjermer. Hvis man ønsker fler kanaler og/eller bedre kvalitet (digital-TV og HD) så krever det ekstra abbonement og vanligvis dekoder.

 

TS: Hvorfor ikke spørre hybelverten om hva slags kabel-TV det er der?

 

Ok, takk for svar. Jo, skal spørre! Hadde egentlig ikke tenkt å skaffe TV, men fikk litt lyst i går kveld, så da var det enklere å spørre her enn studentskipnaden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...