Stone72 Skrevet 3. september 2013 Skrevet 3. september 2013 En himmel full av stjerner Bildet er fjernet.
Albert Andersson Skrevet 4. september 2013 Skrevet 4. september 2013 Hei, STONE72. Dette var et GODT forsøk på astrofoto ! Vennlig hilsen Albert Andersson.
Stone72 Skrevet 4. september 2013 Forfatter Skrevet 4. september 2013 Takk Albert. Det er moro å finne ut av nye ting med kameraet.
Jannis-15 Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Dette så bra ut ja. Fin eksponering hvor du ikek får stjernebevegelse, og stjernene ser veldig fine ut. Om jeg skal sette fingeren på noe her, eller rettere sakt komme med et tips - så er det at hvitbalansen er litt feil. Heller litt for mye mot rødt. Om du har Photoshop for eks, kan du lett korrigere dette ved bruk av Levels for hver enkelte fargekanal. Da justerer du "svartpunktet" sånn at "toppen" på alle fargene på histogrammet er samlet. Dog, ikke fall for fristelsen ved å fjerne for mye av marginen på svartnivået, da du fort "klipper" bort for mye av det. Ser det helt svart ut, ser det ofte veldig unaturlig ut. På bildet ditt ser det ganske naturlig ut - trenger kun en liten korrigering på hvitbalansen, så blir det enda bedre.
Stone72 Skrevet 17. september 2013 Forfatter Skrevet 17. september 2013 takker Jan Erik Enig i at det heller litt mot rødt, skal sette kamera på RAW når jeg prøver meg igjen på astro.
Anbefalte innlegg