Gå til innhold

Nå kommer den første normale OLED-TV-en fra LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitat: Ved siden av de mer eksklusive egenskapene, byr 55EA8800 selvsagt på funksjonalitet for vanlige TV-tittere. TV-en benytter seg blant annet av LGs WRGB-teknologi, som tilføyer en ekstra hvit subpiksel sammen med rød, grønn og blå. /sitat slutt

 

Ja ha. De var jo veldig forklarende og opplysende. Jeg regner med at det er flere enn meg som aldri har hørt om dette før ikke har filla peiling på hva denne teknologien er godt for. Hva med å få med en linje eller to i artikkelen om det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilken generasjon med OLED paneler er vi nå inne i? Det er jo en kjennsgjering at det avdekkes en del barnesykdommer i de første generasjoner av alle produkter.

 

OLED har vj vært skrytt opp i skyene i de siste 5-6 åra så jeg venter ennå på å se den side by side med en god plasma før jeg feller noen dom over disse produktene...

Lenke til kommentar

Sitat: Ved siden av de mer eksklusive egenskapene, byr 55EA8800 selvsagt på funksjonalitet for vanlige TV-tittere. TV-en benytter seg blant annet av LGs WRGB-teknologi, som tilføyer en ekstra hvit subpiksel sammen med rød, grønn og blå. /sitat slutt

 

Ja ha. De var jo veldig forklarende og opplysende. Jeg regner med at det er flere enn meg som aldri har hørt om dette før ikke har filla peiling på hva denne teknologien er godt for. Hva med å få med en linje eller to i artikkelen om det?

 

Artikkelforfatteren har nok misforstått litt. Lg bruker hvite oled-pixler med passive fargefilter forran. De har ikke oled-pixler som sender ut farge. Dette er billigere i produksjon og skal angivelig ikke føre til så stor grad av fargeforandring (f.eks økt rødfarge) over tid.

Lenke til kommentar

Artikkelforfatteren har nok misforstått litt. Lg bruker hvite oled-pixler med passive fargefilter forran. De har ikke oled-pixler som sender ut farge. Dette er billigere i produksjon og skal angivelig ikke føre til så stor grad av fargeforandring (f.eks økt rødfarge) over tid.

 

Så med andre ord så svekkes rødfargen på OLED Tv´er over tid, bør man ikke da opplyse om hvor mange timer dette kan ta? Om det merkes etter 1-3 år er det plagsomt. Om det er en teoretisk sjansen for at det skjer etter 10 år er saken en helt annen...

Lenke til kommentar

 

 

Artikkelforfatteren har nok misforstått litt. Lg bruker hvite oled-pixler med passive fargefilter forran. De har ikke oled-pixler som sender ut farge. Dette er billigere i produksjon og skal angivelig ikke føre til så stor grad av fargeforandring (f.eks økt rødfarge) over tid.

Så med andre ord så svekkes rødfargen på OLED Tv´er over tid, bør man ikke da opplyse om hvor mange timer dette kan ta? Om det merkes etter 1-3 år er det plagsomt. Om det er en teoretisk sjansen for at det skjer etter 10 år er saken en helt annen...

Nei, det er typisk den blå oled-pixelen som har kortest levetid. Dermed får en mer av de andre fargene. Denne problematikken slipper en unna med ved å velge LG sine oled-tv. Hvordan farge og kontrast blir i forhold til konkurrentene gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...