Gå til innhold

Mus/tastatur - trenger anbefaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte å ta livet av mitt kjære Logitech Desktop Optical tastatur ved hjelp av en skvett Cola i går, og mitt 8 år gamle KeyTronic-tastatur, som jeg nå bruker, er en dårlig erstatning.

Ergo: Jeg må kjøpe nytt tastatur. Har noen tips? Jeg var som sagt veldig fornøyd med det nå avdøde tastaturet, samt den medfølgende trådløse musa i Desktop Optical-settet. (Sjøl om musa ikke er dual, og det er kjedelig å bytte batterier med få ukers mellomrom.)

Så, burde jeg kline til og kjøpe Logitech Cordless Desktop MX? Eller er det andre alternativer som er like bra eller bedre? Bluetooth har jeg nok ikke brukt for, så den tror jeg at jeg utelukker.

Hva er forskjellen på de nye MX-settene og "gamle" Desktop Optical? Raskere mus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg personlig syns jeg dette er bra, kanskje enda bedre i svart. KOmmer vell helt ann på fargen på ditt kabinett og evnt skjerm

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=2&s=pl

Lurer på om det virkelig er så stor forskjell på tastaturene til Logitech jeg, samme hva de kaller dem... Dette tastaturet ser for øvrig ut til å være det samme som jeg brukte inntil i går. (Hittil har jeg sett 2-3 forskjellige utgaver av Cordless Keyboard, men med minimale forskjeller).

For det andre så synes jeg ikke trådløs mus har noen ting på pc-bordet til en gamer og gjøre 8) Blir for tregt.

Jeg er ingen hardcore gamer, men spiller da litt av og til. Og jeg har ikke hatt problemer sjøl med min "Single-optical" mus. Så en MX700 vil nok eventuelt være mer enn bra nok for meg.

Så da får jeg tenke meg om, om jeg bare kjøper et nytt trådløst tastatur til 350,- eller om jeg tar med musa til 600,- i tillegg. :)

Skrevet
Her har du det nye tastaturet ditt.

Tja, jeg tror nok jeg kommer til å satse på et tradisjonelt ikke-delt tastatur (sjøl om jeg ikke har prøvd delt tastatur før i det hele tatt, faktisk.).

Og hvem er egentlig best av Logitech Cordless og Microsoft Wireless?

Skrevet

Det er ingen levende vesener i det spørsmålet ditt, så det har jeg ikke peiling på. Om du derimot mener "hvilket tastatur er best", så er det såklart Microsoft-tastaturet.

Goes without saying..

Skrevet

Det er ingen levende vesener i det spørsmålet ditt, så det har jeg ikke peiling på. Om du derimot mener "hvilket tastatur er best", så er det såklart Microsoft-tastaturet.

Goes without saying..

Beklager hvis min beslutning om å bruke ordet "hvem" i forbindelse med egennavnene Logitech og Microsoft forvirret deg. ;) Men det er en interessant språklig problemstilling du peker på der.

Men over til saken: Konklusjonen din er ubegrunnet. Hvorfor er Microsofts tastatur bedre enn Logitechs?

Som erfaren bruker av Logitech-tastatur, men uerfaren bruker av Microsofts tilsvarende løsninger, så kan ikke spørsmålet "go without saying" for min del...

Skrevet
Jeg personlig syns jeg dette er bra, kanskje enda bedre i svart. KOmmer vell helt ann på fargen på ditt kabinett og evnt skjerm

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=2&s=pl

For det andre så synes jeg ikke trådløs mus har noen ting på pc-bordet til en gamer og gjøre 8) Blir for tregt.

Dette her er jeg helt enig i. Har samme tastatur og er meget fornøyd med det, men som deg så har jeg også gjort meg spørsmål om ikke innholdet er det samme selv om navnet og formen er noe annet. Same shit, differen cow?

Hadde tidligere Microsoft tastatur og mus, men det var jeg ikke fornøyd med. Tastaturet sluttet å fungere (neida, ikke noe Cola søl her) en og en tast i slengen og musen ble overopphetet (en motstand som svidde seg)!

Skrevet

Sjekker noen nettsider nå... Er det faktisk slik at det er umulig å få kjøpt trådløst tastatur fra Logitech UTEN å kjøpe det i bundle med mus? Jeg ser man kan få kjøpt Navigator stand-alone. Det er det samme tastaturet, bare med kabel. Men Cordless Keyboard selges kun i bundle? Teit...

Skrevet

Jeg er selv pro Logitech fan, men jeg tror egentlig forskjellene mellom microsoft og Logitech (når det gjelder mus og tastatur) er mikroskopisk/ubetydelig. Er nok mer en smakssak hva folk liker best.

Hvis du har vært fornøyd med logitech tastaturet er det vel ingen grunn til å ikke kjøpe dette om igjen. Da blir du fornøyd denne gangen også. Kjøp MX mus og tastatur/mus pakken, og du vil aldri komme til å angre :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...