Gå til innhold

Bytte fra Windows 7 eller?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har egentlig i utrolig lang tid hatt lyst til å gå over til windows 8, men har av en eller annen grunn ikke funnet inspirasjonen til å gjøre dette.. ;)

 

Så det hadde vært awesome hvis dere kunne skrive ned din personlige mening om hvorfor jeg bør ta dette steget!

 

Info:

Stasjonær pc

Spiller nokså mye. (windows 8 bør vel funke like fint eller)

 

Lurer også på om det går ann å gå over til windows 8 uten å slette bokmerker, lagrede passord og slikt fra nettleseren..?

 

~~immangal

Endret av crappkid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bokmerker syncer du med Xmark, og passord med Lastpass. Da får du tilgang til de fra alle enheter.

 

Win 8 er i mine øyne et bra OS hvis brukeren er oppegående og veit hvordan man tilpasser windows.

Det er kjappere enn Win 7 og har endel snedige løsninger, men for en normal pcbruker så er læringskurven rett og slett enormt bratt og helt uten hjelp.

Men er du flink med data og ikke har noe imot å måtte google en god del for å finne ut av hvordan ting funker så er det bare å kaste seg på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bokmerker syncer du med Xmark, og passord med Lastpass. Da får du tilgang til de fra alle enheter.

 

Win 8 er i mine øyne et bra OS hvis brukeren er oppegående og veit hvordan man tilpasser windows.

Det er kjappere enn Win 7 og har endel snedige løsninger, men for en normal pcbruker så er læringskurven rett og slett enormt bratt og helt uten hjelp.

Men er du flink med data og ikke har noe imot å måtte google en god del for å finne ut av hvordan ting funker så er det bare å kaste seg på.

Har sett på et par videor hvor de bruker windows 8 og for å være helt ærlig ser det super effektivt ut med alle de smarte keyboard-shortcutsene..

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke mange grunner til å ikke oppgradere. -

 

Ønsker du å bare foholde deg til desktop så bruk en app.

 

Bruker selv startisback (http://www.startisback.com/) fordi jeg bare jobber i desktop, og merker aldri at jeg har byttet til Win8 engang bortsett fra når jeg må inn i instillinger e.l. som ikke er så ofte :)

Blir uaktelt å bruke løsninger som dette. Har på følelsen av at det å browse rundt uten slike tillegg vil være en minst like god opplevelse.. ;)

Lenke til kommentar

NettbrettOS as!

I min jobb hvor jeg må klargjøre pcer og hjelpe kunder er det et mareritt, men det er nok fremtiden,sukk!

 

Hva er værre med Win8 i disse tilfellene da? Du har jo cli og ps på samme måte som i Win7 så hvis du jobber med å klargjøre mange PC'er regner jeg ikke akkurat med at du sitter (og har sittet) i gui hele tiden...

 

 

Ellers er det interessant lesning av omtrent alle - folk som mener at læringskurven er bratt eller at Win8 er så vanskelig i forhold til tidligere versjoner er etter min mening for fastgrodde i tidligere versjoner. Husk på at ungene som vokser opp med Win8 plukker dette like lett som dere plukket opp NT, 2000, XP osv, så for dems del så er Win8 genialt.

 

På ett generelt grunnlag mener jeg at det er veldig rart at så mange som arbeider/bruker PC mye, har så stor fremmedfrykt for nye løsninger. Som noen påpeker så finnes det mange fine løsninger i nyere OS, vi må bare lære oss å bruke nye verktøy og nye arbeidsmetodikker. Dette er jo selvsagt alltid en utfordring, og massesuggesjon mot endringer er jo alltid ett problem, men igjen; det er så rart at de som kanskje bruker PC aller mest av alle er de som samtidig har så stor frykt for nye ting.

 

Det var en gang i tiden at man både straffet og lo av mannen som "oppdaget" at jorden var rund og ikke flat - den gang, som nå, så er protestene store fra de såkalte "spesialistene" som er størst.

 

Er egentlig ganske lei av å lese alle de ubegrunnede grunnene til hvorfor man ikke skal oppgradere OS. Om man har en motvilje mot nye ting bør man kanskje gå tilbake til hulen med klubba mellom beina...??

 

Det samme gjelder forøvrig alle add-ons o.l. som skal gjøre Win8 til ett mer Win7 system - hva er poenget og hvorfor klarer man ikke å lære seg nye OS? Det eneste som skal til er litt eventyrlyst og prøving/feiling.

 

Ikke noe stygt mot noen, men hva er poenget med å skrive de samme negative kommentarene om og om igjen, og aldri være positiv til endringer?

 

Igjen, ikke noe stygt mot noen, kom gjerne med innspill men ha de gode argumentene klare :-)

 

Vel vel, dagens utblåsning! Jeg bruker Win8 og er fornøyd med det. Har du en som aldri har brukt PC før så lærer han Win8 like fort som vi lærte de tidligere operativsystemene vår første gang. Eneste "problemet" med Win8 er om man da er vant med tidligere OS, da er man etter min mening tvunget til å lære seg litt nye triks istedenfor å bruke add-ons osv. Men dog ikke noe problem, det er fortsatt Windows etter min mening og ikke så ulikt Win7 som mange gjerne vil ha det til.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot det pga endringsfrykt. Har bachelor innen endringsledelse.

Win 7 på mobil også, rutene / brukergrensesnittet / "fullscreen" osv.

Supert på et nettbrett, har også A, A og A i webdesign (2012) på mobile enheter.

 

Hele tiden sitter jeg med følesen av at dette har de designet sånn for å fungere bra med nettbrett , og om jeg finner ut det jeg må så spør kundene mer en før så opplæringsbiten er nå en del av et pc-salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...