Gå til innhold

"nye" og "gamle" barton XP 2500+


Cain_85

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det går ann å lese av koden på prosessoren for å finne ut om det er en av de OC vennlige tidlige versjonene, eller om det er en av de senere versjonene av Amd XP 2500+ (barton)?

 

Har nemlig hørt at de Barton 2500+ prossessorene man får kjøpt nå er mindre OC vennlige enn de tidligste... hadde vært fint å vite, slik at jeg kan spørr web-sjappa om de har noen eldre prosessorer inne..

 

På forhånd TUSEN TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange OC vennlige Bartoner der ute... At de siste ikke overklokker bra er et rykte.

 

Nummeret som du tenker på kalles stepping. Det består av 13 tegn, og de fem første bokstavene i kombinasjon med de fire neste siffrene er ofte viktige.

 

F.eks. er AQXEA 0330 VPWM en anerkjent bra overklokker... De fleste AQXEA, AQZEA og AQEAD overklokker bra, men det er spesielt den første som har gitt gode resultater.

 

De "nye" Barton kjernene er revisjon 033x... Har selv bygd mitt eget system, og en kamerat sitt, med en Barton 2500+ kjøpt fra komplett. Der fikk jeg steppingen som jeg nevnte over, og begge klokker opp til 3200+ (2200x11) hastighet uten økning i volt, og uten dramatisk økning i temperatur...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
OKI...Noen som kan fortelle meg om dette er en bra overklokker da?

(eller hvor mye jeg kan presse den? ) :roll:

 

AXDA2500DKV4D Y867847250373

AQZEA 0332WPMW

 

Og en siste ting... :D

 

Må man reinstallere win2000 når man skifter cpu?

( Fra Tbred til Barton :roll:)

 

det kan jeg ikke tenke meg at man må siden de støtter de samme instruksjonssettene

Lenke til kommentar

Fikk min Barton 2500+ snart 2 uker siden. Kjører den på 2,2GHZ (satte simpelthen FSB opp til 200mhz).

 

Har også kjørt den på 2,3. 2,4GHz gikk ikke men kan hende det går hvis jeg trøkker opp volten mer.

 

Bruker billig luftkjøling og er fornøyd nå. Cpu temp går ikke over 37 celsius ved full load :) Kan anbefale aero7 lite kjølern til under 200kr.

 

Husk å kjøp et hovedkort som støtter 400FSB, med mindre du har et 333mhz fra før da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...