Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)


Nå føler jeg tiden er inne for en oppgradering av min trofaste selvbygde pc som jeg har hatt siden 2007. Vi snakker Asus Maximus Formula, Intel Core 2 Quad Q6600, Cosair 8GB DDR2 Ram, nVidia GeForce 8800 GTS (senere oppgradert til GTX 460) og en Mist 500W PSU. Kan også nevne at jeg har Samsung 2232BW 22" LCD skjerm (1680*1050).


Dette er det nye oppsettet jeg ser for meg.


Bitfenix Prodigy mini-ITX

Asus Maximus VI Impact

Intel Core i5 4670K

8GB Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz

Nvidia GTX 760 / 770 ? :hmm:

be quiet! Dark Rock 2 CPU kjøler

PSU? :hmm:


Det som jeg lurer mest på er hvilket skjermkort jeg burde velge. Har sett på

Asus 760 Direct CU2, men denne er utelukket siden selve kortet + kjøleren tar for stor plass. Spørsmålet er da om jeg burde velge Asus sin "760 Direct CU Mini" eller "770 Direct CU2"? Er ikke sikker på om det er verdt å bruke ekstra penger på 770 versjonen.


Når det gjelder PSU har jeg heller ikke bestemt meg, men jeg vet jeg må ha en som ikke er lenger enn 160mm. Modulær PSU er det jeg foretrekker, men om jeg ikke har noe valg, så er det ok med non-modulær også.


PC'en er ment for å klare nye spill som GTA V på high/ultra settigns osv.


Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei :)
Nå føler jeg tiden er inne for en oppgradering av min trofaste selvbygde pc som jeg har hatt siden 2007. Vi snakker Asus Maximus Formula, Intel Core 2 Quad Q6600, Cosair 8GB DDR2 Ram, nVidia GeForce 8800 GTS (senere oppgradert til GTX 460) og en Mist 500W PSU. Kan også nevne at jeg har Samsung 2232BW 22" LCD skjerm (1680*1050).
Dette er det nye oppsettet jeg ser for meg.
Bitfenix Prodigy mini-ITX
Asus Maximus VI Impact
Intel Core i5 4670K
8GB Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz
Nvidia GTX 760 / 770 ? :hmm:
be quiet! Dark Rock 2 CPU kjøler
PSU? :hmm:
Det som jeg lurer mest på er hvilket skjermkort jeg burde velge. Har sett på
Asus 760 Direct CU2, men denne er utelukket siden selve kortet + kjøleren tar for stor plass. Spørsmålet er da om jeg burde velge Asus sin "760 Direct CU Mini" eller "770 Direct CU2"? Er ikke sikker på om det er verdt å bruke ekstra penger på 770 versjonen.
Når det gjelder PSU har jeg heller ikke bestemt meg, men jeg vet jeg må ha en som ikke er lenger enn 160mm. Modulær PSU er det jeg foretrekker, men om jeg ikke har noe valg, så er det ok med non-modulær også.
PC'en er ment for å klare nye spill som GTA V på high/ultra settigns osv.
Takker for alle svar :)

 

Husk at du må kjøpe en ny skjerm også. Hvis du vil spille GTA V på high settings, bør du kjøpe GTX770 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...