DrDoogie Skrevet 28. september 2003 Skrevet 28. september 2003 Har da ett iso-image, som kan jo kan mountes med: 'mount -t iso9660 -o loop /mnt/himmelbjerget image.iso' Men kernel'en som hører til dette (clarkconnect) vil jo forvente å forholde seg til et iso9660-filsystem, så det vil vel ikke være nok å bare pakke dette ut et sted og flikke på /boot/grub/menu.1st. Er det da noen parametre som kan fortelle grub at kjerna ligger på et iso9660-system? Vil anta at dette også har interesse for Knoppix og andre diskless distro'er som man ønsker å ha liggende på hd.
Egil.B Skrevet 29. september 2003 Skrevet 29. september 2003 Knoppix har jo et eget script for å installere seg på harddisken. Kanskje du bør sjekke ut det ?
DrDoogie Skrevet 29. september 2003 Forfatter Skrevet 29. september 2003 Takk for tipset! Noe slikt du tenkte på da? http://www.knoppix.net/docs/index.php/HdBasedHowTo
DrDoogie Skrevet 30. september 2003 Forfatter Skrevet 30. september 2003 Vel, som jeg tenkte kom jeg ikke lenger enn til punktet hvor den boota kjerna leiter etter cd-rom. Hjelper ikke så mye det når alt ligger på disk. Jaja, får vel holde meg til det knotete oppsettet på smoothwall da, istedenfor Clarkconnect som jeg ikke rakk å brenne før brenneren tok kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå