Gå til innhold

Bruke en annens trådløs nettverk, kan han se hva jeg går inn på?


Emily1

Anbefalte innlegg

Ringte og spurte leiegiveren ang. internett, om det er nødvendig for meg å opprette en egen internett-avtale, eller om jeg bare kunne overta hans så slapp jeg å stresse med det.

 

Svaret jeg fikk var at jeg ikke trengte det, fordi jeg bare kunne "stjele" nettet til en annen fyr som bor der, det var iallfall det han hadde gjort de årene han bodde der ;P

 

Så jeg bare lurer på, når man bruker en annens internett, er det slik at personen som eier nettet kan se hva jeg går inn på? :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det du mener er at du skal koble deg på et "åpent" altså ukryptert nett i nærheten?

Da kan jeg iallefall garantere at eieren ikke er noen datanerd, hvem andre som kan "låne" nettet er derimot en verre mulighet :p

Det kan selvsagt tenkes at det er en person som har åpent nett fordi han liker å fiske ut datatrafikk fra folk som kommer på nettverket :) Vil kalle det ganske nerd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

What, så det betyr at han kan se det jeg går inn på likevel? God no. :ohmy:

 

Da vil jeg heller kjøpe egen internett as, men hvordan gjør jeg det? Skal jeg ringe telio eller noe?

 

Jeg ville bestilt eget nett, uansett. Da får man velge egen hastighet, og man trenger ikke å bekymre seg for at andre sluker hastigheten. Det er bare å ringe en leverandør, for eksempel Telenor, Nextgentel, Telio, Tele2 osv. Bare spør om de leverer på din adresse.

Lenke til kommentar

All informasjon som går fra din PC skal være kryptert, så nei. Nettverket kan overvåkes, men det er begrenset til hastighet, brukere osv. Med andre ord ingenting som du trenger å bekymre deg over.

Nei, omvendt. Det er absolutt grunn til å bekymre seg. Er nettet åpent kan hvem som helst, med et snev av kompetanse, overvåke trafikken. Det er fortsatt slik at veldig mye trafikk går ukryptert.

Lenke til kommentar

På Nextgentel får jeg 20 Mbps nedlasting til 299,-
Også står det: Du kan også få TV via bredbåndet. Du vil få mulighet til å bestille TV etter at du har bestilt bredbånd.

Men jeg trenger jo ikke det? Siden jeg allerede har kabel-tv?

 

På telenor får jeg 16/0,8 Mbit/stil 299,- på bredbånd 5 og 2, og 349,- på bredbånd 16.

Skjønner ingenting jeg.


Snusker du så mye at det er verdt 400,- i måneden da? ^^

Ikke like mye som deg.

Lenke til kommentar

Snusker du så mye at det er verdt 400,- i måneden da? ^^

 

Hva er det du snakker om? Jeg liker f.eks. ikke tanken på at hvem som helst i nabolaget skal kunne bruke min diskusjon.no-konto, se hvilke nyheter jeg leser og kunne sende meg til den nettsiden de måtte føle for når jeg egentlig vil inn på facebook.com.
Lenke til kommentar

På Nextgentel får jeg 20 Mbps nedlasting til 299,-

Også står det: Du kan også få TV via bredbåndet. Du vil få mulighet til å bestille TV etter at du har bestilt bredbånd.

Men jeg trenger jo ikke det? Siden jeg allerede har kabel-tv?

 

På telenor får jeg 16/0,8 Mbit/stil 299,- på bredbånd 5 og 2, og 349,- på bredbånd 16.

Skjønner ingenting jeg.

Ikke like mye som deg.

 

Internett deles opp i 2 ting, nedlasting og opplasting, da står det ofte feks: 20/5 som betyr 20mbit nedlasting og 5mbit opplasting.

Hvis du ikke skal laste opp mye filer, eller spille trenger du ikke tenke så mye over opplastingen, da er det nedlastingshastigheten som er viktig.

 

Nextgentel skriver bare at du kan få tv gjennom de, ikke at du må ha det.

Lenke til kommentar

 

Internett deles opp i 2 ting, nedlasting og opplasting, da står det ofte feks: 20/5 som betyr 20mbit nedlasting og 5mbit opplasting.

Hvis du ikke skal laste opp mye filer, eller spille trenger du ikke tenke så mye over opplastingen, da er det nedlastingshastigheten som er viktig.

 

Nextgentel skriver bare at du kan få tv gjennom de, ikke at du må ha det.

Ah, skjønner :) Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...