Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Plutselige problemer med onlinespill og streaming. Åpne porter?


Anbefalte innlegg

Hei. Har de seneste dagene slitt med å se på streams fra twitch.eu. Noen ganger går det helt fint, mens andre ganger må den loade en halv evighet før jeg kobler til, eller så får jeg ikke koblet til i det hele tatt og jeg får en feilmelding. Youtube og azubu.tv (annen gaming-stream-side) fungerer helt fint. I går skulle jeg også prøve å spille litt League of Legends etter en ukes pause. Lastet ned den seneste patchen, og skulle til å logge inn. Fikk så følgende melding "Connection Failure: Unable to connect to the PVP.net server." Trykket så på linken som tok meg hit.

 

Occasionally, users experience issues when trying to log into the PVP.net client. If you are having this issue, it is most likely due to either a firewall that is blocking a connection to our log-in server, or because League of Legends has not properly been added to your exceptions list.

 

Har aldri hatt problemer tidligere, og har heller ikke gjort noen endringer i egen brannmur/viruskontroll/whatever. Jeg mener dog at jeg hadde en tvungen windows update tidligere i uken om det er relevant. Dessuten sitter jeg på et nett jeg deler med 11 andre studenter, og kan ikke svare for om noen av dem har gjort endringer i ruteren som står her. Må også nevnes at jeg har et program som heter LoLPing som konstant melder om at "Connection to EUW-server has timed out".

 

Jeg fulgte så rådene i linken uten hell, googlet litt og prøvde så dette:

 

Open "cmd.exe" and type in: "ipconfig /release" followed by "ipconfig /renew" and "ipconfig /flushdns"
Your LoL-Client has to be closed while doing the above.
Fixed it for me, try it out.

 

Fikk da logget inn, men måtte reconnecte til lobbychatten 4-5 ganger. Fant meg så et game, men da jeg skulle inn i loading-screen'en forble skjermen svart og jeg fikk en windows-feilmelding. Åpnet så spillet på nytt via et script som omgår innloggingen når spillet nettop har krasjet. Da fikk jeg loadet og kom inn i spillet. Når det var over skulle jeg spille et game til, og det samme skjedde. Denne gangen fikk jeg ikke reconnectet selv om jeg prøvde 5-6 ganger.

 

Prøvde så det siste rådet i linken; å åpne port 2099. Har aldri gjort noe slikt før, og vet ikke en gang om jeg har gjort det riktig. Ikke hjalp det i hvertfall.

 

Det jeg gjorde var å gå til avanserte innstillinger -> Innkommende regler -> "Play League of Legends" -> Ny regel -> Port -> TCP, Bestemte lokale porter: 2099 -> Tillat tilkoblingen -> Huket av alle tre -> Ga den et navn og lagret.

 

Regner nesten med at dette er feil da jeg ikke ikke fikk spørsmål om å skrive inn noen ip.

 

Europe West Login
URL: prod.eu.lol.riotgames.com
Address: 66.150.148.30
Port:2099

 

Noen som har noen råd til hvordan jeg kan få åpnet port 2099 skikkelig? Evt. andre tips til hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere?

 

PS! Sitter på win7, med gratis AVG (uten brannmur) og ad-aware. Bruker firefox nettleser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg gjorde var å gå til avanserte innstillinger -> Innkommende regler -> "Play League of Legends" -> Ny regel -> Port -> TCP, Bestemte lokale porter: 2099 -> Tillat tilkoblingen -> Huket av alle tre -> Ga den et navn og lagret.

 

Ah, du gjorde dette i Windows-brannmuren. Å åpne porter er noe du (også) må gjøre på ruteren (hvis ikke UPnP er på).

Lenke til kommentar

 

Ah, du gjorde dette i Windows-brannmuren. Å åpne porter er noe du (også) må gjøre på ruteren (hvis ikke UPnP er på).

 

Det var det jeg opprinnelig trodde. Er dog usikker på om jeg har lov til å gjøre slikt iom. det er et felles nett. Men hva kan det komme av at dette plutselig er blitt et problem nå når det har fungert helt fint i et helt år?

 

Om UPnP er på vet jeg ikke. For å sjekke dette må jeg vel logge inn på router via 192.168.1.1? Kan jeg gjøre dette uten at noen finner ut at det er min pc som har vært inne og snoket?

Lenke til kommentar

 

Det var det jeg opprinnelig trodde. Er dog usikker på om jeg har lov til å gjøre slikt iom. det er et felles nett. Men hva kan det komme av at dette plutselig er blitt et problem nå når det har fungert helt fint i et helt år?

 

Om UPnP er på vet jeg ikke. For å sjekke dette må jeg vel logge inn på router via 192.168.1.1? Kan jeg gjøre dette uten at noen finner ut at det er min pc som har vært inne og snoket?

 

Årsak: Det kan være så mangt. Kort sagt, noe er forandret. :p

 

Du kan alltids prøve, men vit at mange rutere fører en logg, og dette kan være én av de tingene som loggføres. Forhør deg med den som eier nettet, om du vil ha ditt på det rene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...