Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Forbedre seg til engelsk skriftlig og politikk skriftlig eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Engelsk er ganske rett frem, les boken og gå igjennom pensum sånn noenlunde. Viktigste er at du har gramatikken på plass. En god idé er å registrere seg på et engelsk forum og ta del i diskusjoner der. Les engelsk og få folk til å rette tekster.

 

Politikk er mer vrient. Det er viktig at du kan en del politiske ord og begreper, og klarer å dra dette inn i teksten du kommer til å skrive på eksamen, slik at den fremstår som faglig askeptabel. Nesten like viktig er det å holde seg oppdatert på nyhetssaker. Anbefaler spesielt å følge med på det som skjer i Syria, og hvordan valget i Norge nå foregår.

 

Les boken godt, og skriv ned ord og begreper du ikke allerede kan.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Engelsk er ganske rett frem, les boken og gå igjennom pensum sånn noenlunde. Viktigste er at du har gramatikken på plass. En god idé er å registrere seg på et engelsk forum og ta del i diskusjoner der. Les engelsk og få folk til å rette tekster.

 

Politikk er mer vrient. Det er viktig at du kan en del politiske ord og begreper, og klarer å dra dette inn i teksten du kommer til å skrive på eksamen, slik at den fremstår som faglig askeptabel. Nesten like viktig er det å holde seg oppdatert på nyhetssaker. Anbefaler spesielt å følge med på det som skjer i Syria, og hvordan valget i Norge nå foregår.

 

Les boken godt, og skriv ned ord og begreper du ikke allerede kan.

 

Tusen takk, for nyttig informasjon. Er det veldig viktig å lese engelsk boken, ettersom det er en artikkel eller noe som ligner jeg vil få på eksamen. Veit du om noen nyttige bøker,internett sider eller andre nyttige verktøy for å bli bedre å skrive engelsk? Jeg leser allerede mye informasjon på engelsk. Problemet mitt har aldri vært at jeg ikke skjønner engelsk, men derimot å skrive korrekt og med flytt. Noen av dere som har noen råd til meg?

Endret av erik456
Lenke til kommentar

Det er ikke VELDIG viktig, men du kan få en kortsvarsoppgave der de trekker frem en del av pensum, men sannynligheten er stor for at du løser denne uten å ha noen særlig oversikt over pensum. Den største grunnen er dog at boken også kan hjelpe deg å skrive bedre, samt gi deg et bedre ordforråd.

 

Tja, hvis du bruker språket aktivt, så vil du hele tiden forbedre deg. Hvis du har noen språkkyndige venner så kan du be disse om å snakke/skrive engelsk til deg, og aktivt rette feilene dine. Se på film uten norske undertekster. Heng opp engelsknotater over sengen/kjøleskap.

 

Det viktigste er at du skriver hele tiden, og får noen til å rette disse. Du kan for så vidt også ta quizer på nettet, bare google: engelsk quiz :)

 

Nøkkelordene er altså: les, skriv (rett) og lær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...