Gå til innhold

Trenger jeg ny strømforsyning?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Har en hovedpc her som jeg ikke bruker akkurat nå. Grunnen er fordi at jeg lurer på om skjermkortet ikke er helt bra.

Jeg bytta CPU Kjøler til en Noctua D14 for en god stund siden og når jeg skulle koble opp den i maskina, så mista jeg ned en av de dingsene som skal skru fast på hovedkortet ned på skjermkortet.

Så fikk maskina seg en liten dunk i bakken også. Jeg skulle skyve maskina (Den er stor og tung) også fikk maskina et vipp framover også dunka den tilbake i gulvet. Altså ikke velta, men en dunk.

 

Jeg har da lenge tenkt på å bytte skjermkortet da. I dag har maskina et ASUS 560 Skjermkort med 1 GB Ram.

 

Strømforsyninga er ikke bytta på kjempe lenge. Er en Thermaltake ToughPower 850 Watt.

 

Skjermkortet som jeg da isåfall har litt lyst på er et ASUS 760 kort med 2 GB Ram. Har ikke noen sånn spesielle krav.

 

Maskina blir/skal bli brukt til Surfing, musikk, Facebook ja. Det vanlige også litt spilling da, forhåpentligvis EuroTruckSimulator 1 og 2 og kanskje litt småtteri.

 

Tingen er at jeg er usikker på når jeg kjøpte Strømforsyninga, men den er gammel iallefall. Dette gjør da også at jeg vet ikke om det er noe 8 Pins kontakt til skjermkort, men det er 6 Pin på den for jeg bruker 2x 6 Pin som jeg har på det skjermkortet som står i nå.

 

Så har jeg sett på en sånn Video med utpakking av ASUS 760 Kortet på Youtube og der ser det ut som det følger med en 6 til 8 Pin overgang eller kontakt i pakken sammen med skjermkortet etter hva jeg har forstått.

 

Trenger jeg da egentlig å kjøpe noen ny strømforsyning eller holder den jeg har?

 

Eventuelt hvilken skulle jeg kjøpe. Og hvilken trenger jeg.

 

maskina består av:

 

Intel i5 2500k

ASUS P8P67 Pro Hovedkort Socket 1155

16 GB Ram DDR3 (4x4 GB)

1x 240 GB Intel SSD

3x 2 TB Seagate Harddisker

ASUS 560 1 GB Skjermkort

Noctua D14 CPU Kjøler

DVD Rom

DVD Brenner

Noen vifter

Kabinettet er et Fractal Design XL er vel et litt eldre Kabinett med USB 2.0.

Skal da sies at den maskina det er snakk om er veldig stillegående. Så ser helst at den forblir slik.

 

Har sett mest på Corsair sine AX760 og AX860, men er litt redd for at jeg skal få sånn Coil Whine (Eller hva det heter for noe).

Ellers så har jeg sett på XFX Strømforsyning også.

 

Håper noen har tips.

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...