Gå til innhold

Skurring i hodetelefon


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et par DT770 hodetelefoner for ca et halvt år siden. Jeg har i grunn vært veldig fornøyd med det inntil nylig da jeg har oppdaget skurring i den høyre klokken. Merker at det skurrer spesielt i låter med mye bass. Kan det være at elementet er sprengt? Kan i såfall ikke skjønne at det har skjedd siden jeg aldri har spilt spesielt høyt med disse hodetelefonene.

 

Kjøpte de fra prolyd.no. Noen som har erfaring med deres behandling av reklamasjoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typisk problem med DT770. Det ligger et hårstrå mot membranen. Ta av øreputene og skumgummien over elementet og sett deg ned med pinsett. Det kan være skikkelig pain-in-the-ass å få de ut.

 

Edit: Det er en av grunnene til at jeg ga opp mine DT770 og kjøpte noen andre.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk problem med DT770. Det ligger et hårstrå mot membranen. Ta av øreputene og skumgummien over elementet og sett deg ned med pinsett. Det kan være skikkelig pain-in-the-ass å få de ut.

 

Edit: Det er en av grunnene til at jeg ga opp mine DT770 og kjøpte noen andre.

 

Har aldri åpnet en hodetelefon slik før, men er elementet det hvite papirlignende laget ?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke åpne. Bare ta av øreputene. Da kan du lett ta vekk et løst, tynt skumgummilag. Etterpå skal du bare dra ut hår fra det hvite papirlignende greiene.

 

Det hvite laget skal hindre hår og ting i å komme inn til membranen. Uheldigvis er hår ekstremt tynne og spisse.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...