indahla Skrevet 18. august 2013 Skrevet 18. august 2013 Når jeg ser på tilkoblete enheter på roureren min dukker det opp enheter uten navn. Kan dette være switcher jeg har i nettverket mitt, eller får ikke "unmannaged" switcher en egen IP?
kaare_t Skrevet 18. august 2013 Skrevet 18. august 2013 Unmanagede switcher får ikke IP adresser. Men alt annet med IP får da (NAS'er, PC'er, telefoner +++).
j-- Skrevet 18. august 2013 Skrevet 18. august 2013 Du kan sjekke hvem som eier MAC-adressen her:http://coffer.com/mac_find/ Kanskje det kan gi deg et hint om hvilken enhet det er
Data-Geir Skrevet 18. august 2013 Skrevet 18. august 2013 I Windows 7 kan jeg ved enten å dobbelklikke "Multiple networks" eller trykke på "See full map" få oversikt over hvilke enheter som er tilnyttet nettverket.
Horrorbyte Skrevet 19. august 2013 Skrevet 19. august 2013 En unmanaged lag 2-switch vil ikke bry seg om lag 3 (OSI-modellen). Den får ingen IP-adresse, og behandler heller aldri IP-adresser. Den vil behandle MAC-adresser for å sende mest mulig trafikk ut på riktig interface.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå