Gå til innhold

Brevvenn


Toolshed

Anbefalte innlegg

Heisann, ser etter en brevvenn faktisk. Synes email er for kjedelig og liker bedre å sende post (faktisk :p).

 

Er 16 år og liker mye rart som naturen, sykling, data osv, snakking om enkelte teamer som jeg ikke orker å liste. :)

 

Hvis noen er interessert send meg en PM. :)

Endret av Pushit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du finner så mange unge som sender post i dag, kanskje du er heldig hvis du prøver å sende meldinger på Facebook.

 

Du finner nok noen eldre person som sikkert sender post.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er velig interessant! :thumbs:

Jeg vil gjerne ha en brevvenn! :)
Jer er 20 år gammel kvinne og kommer fra Bosnia. Jeg bor har i Norge nesten 9 måneder nå og prøver å lære seg norsk!

Selfølgelig at jeg gjør feil i grammatik og har ikke så stor ordbok, men håper jeg at det skal bli bedre. Jeg bare trenger å praktisere. Forum er en bra møte for å lære, tror jeg!

Jeg håper at noen skal kanskje ta meg, bare for en prøvetid. :p:)

Lenke til kommentar

Det er velig interessant! :thumbs:

 

Jeg vil gjerne ha en brevvenn! :)

Jer er 20 år gammel kvinne og kommer fra Bosnia. Jeg bor har i Norge nesten 9 måneder nå og prøver å lære seg norsk!

 

Selfølgelig at jeg gjør feil i grammatik og har ikke så stor ordbok, men håper jeg at det skal bli bedre. Jeg bare trenger å praktisere. Forum er en bra møte for å lære, tror jeg!

 

Jeg håper at noen skal kanskje ta meg, bare for en prøvetid. :p:)

 

Velkommen til forumet.

Ser ut som du har lært mye av språket allerede, skal være et vanskelig språk å lære har jeg hørt.

Lenke til kommentar

 

Velkommen til forumet.

Ser ut som du har lært mye av språket allerede, skal være et vanskelig språk å lære har jeg hørt.

Takk! :)

 

Jeg har lært litt hjemme, og jeg går på kurs nå, som heter: "Arbeid og komunikasjon". Det er ikke akkurat norskkurs, men vi lærer norsk også. Det er litt vanskelig å lære et nytt språk, når du har ingen for å snakke med. Men, det går bra tror jeg. Jeg har "nettopp" fyttet har i Norge og når jeg finner seg en jobb, jeg skal lære mer og mer.

 

Beklager, men jeg har ikke forstått deg med andre del in setning. Sier du at Bosnisk er vanskelig eller Norsk?!

Hvis du mener om Bosnisk - jo, det er sånt. Vi har vanskelig grammatikk.

Lenke til kommentar

Vedkommende mener nok at norsk er vanskelig å lære. Jeg hører det samme titt og ofte som grunnlag til at folk som har imigrert hit ikke gidder å lære seg språket.

Hmm, jeg tror at hovedgrunn er *lack of will and laziness*

Jeg har møttet en kvinne som har bodd har i Norge for 4 år, og kan ikke si noen "vanlig" om seg selv.

Og nå på kurs jeg har kjennet folker som har levd har for 5, 6, 9, 11, 25 årene og er på mindre nivå enn jeg er.

Det er ikke problem med årene, de er ikke så mye gammel folk at de klarer ikke å lære noe nytt.

 

En sier at det er vanskelig å lære når du har liten barn, andre sier at de har snakket bare tysk har, noen alltid bruker engelsk .... Bla-bla-bla.

 

Jeg kan også si at jeg har *this or that* og at jeg ikke har tid for å lære.

Det er vanskelig, det er sånt. Jeg sier ikke at det er ikke sånt. Men, jeg tror at det er helt normalt ting at du prøver å gi din best. Hvis du skal bor har en lang period.

 

Jeg kan altså kommunisere på engelsk, men jeg vil ikke gjerne gjøre det, fordi nå er tid for å lære noen ny som jeg trenger.

Lenke til kommentar

Vel, via norskopplæring har flere fått seg jobb i lokalavisa jeg jobber i, som et initiativ til å lære seg norsk. Andre, mer viderekommende, skriver inn tekstene sine til ei side vi har en gang i måneden kalt "Sommerfuggel i Vinterland". Det er ganske interessant, og jeg har sett hvordan de har blitt bedre i norsk i løpet av sommeren, så du kan jo prøve å se om opplæringa du går på har noe lignende?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...