Gå til innhold

Hjelp til rimelig hjemmekino


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har ca null peiling på anlegg som passer seg rundt TV'en og ikke selverklært audiofrelst, så jeg trenger litt backup. Så litt på dette men fant vel ut at her må jeg ha en forsterker/receiver. Dette er ikke noe jeg har tenkt å investere i, men har lyst til å ha en liten surround-opplevelse selv om jeg ikke vil bruke særlig mer enn ~1500,- (kan ikke spille særlig grunnet barn og grinete naboer). Ønsker at høyttalerne skal være små med tanke på det estetiske ved å henge de på veggen.

 

TV'en min har SPDIF utgang, så tenkte jeg kunne få utnytta dette. Lyd overføres over HDMI fra mediacenter og PS3 til TV'en.

 

Alle forslag mottas med takk, de som er økonomiske og skjønner at jeg ikke trenger all verdens lyd mottas med stor takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at dyrere anlegg ikke har noe som helst ting med å spille høyt. Bare kvalitet.

 

Eneste alternativ i din prisklasse er å gå for ett Logitech anlegg med optisk inngang.

Men fallgruven som mange går i er at de ikke vet at de ikke får ekte surround når de kjører lyden via TVen. Da TVene kun videresender stereo.

 

Spar til Pioneer 922/923 eller Onkyo 616/626. Du finner dem til rundt 2500 (5/6 tusen veilendene). Da kan du plugge alt via dem. Du finner billigere også, men de er som regel å finne til normal veiledende pris, og det er stor forskjell på dem. (jeg skriver 922/923 siden 922 er utgående, og 923 er ny på markedet, samme med Onkyoene).

 

Høyttalere finner du billige og gode hos surround.no. Jo mindre høyttalere du velger, jo mer trenger du sub.

 

Siden du selv sier du ikke trenger all verdens lyd. Hvorfor ikke invistere i hodetelefoner de gangene du ønsker bedre lyd enn hva TVen gir? De gir utrolig mye mer for pengene enn høyttalere gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...