Gå til innhold

Backpacking i Thailand, Vietnam, Laos og Kambodsja


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og en kompis er begge 20 år og har tenkt å backpacke i området Thailand, Vietnam, Laos og Kambodsja og lurte derfor på om noen hadde erfaring med dette?

 

Vi er ganske tidlig i planlegginga, men har funnet ut at vi har lyst å bruke 2 måneder sånn cirka, hvis budsjettet lar seg gjøre det. Noen spørsmål:

 

- Budsjett har vi tenkt på rundt 25 000 kr. Er dette realistisk - for lite/mye?

- Burde vi kjøpe enveisbillett og deretter bestille billett hjem fra hvor vi ender opp etter 2 mnd, eller planlegge en tur/retur billett med en gang?

- I så fall, hvor blir det billigst å starte reisen med tanke på flybillett?

 

Vi mest tenkt å fokusere på å ha en laidback tur med sol, varme, aktiviteter og en del festing. Vi har selvfølgelig ikke utelatt kulturen, ettersom førstnevnte kan fort bli kjedelig i lengden, men en god blanding av begge.

 

Ellers er det bare å pøse på med erfaringer hvis du har vært i minst en av disse landene, og hvis du vet om kjekke plasser man kan besøke. Vi har tross alt tenkt å være der ganske lenge, så vi har ikke tenkt å stresse :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og kjæresten min skal backpacke i høst. Vi skal blandt annet være med på en tur som vi har fått gjennom kilroy. http://travels.kilroy.no/tour/indochina-discovery/44238/930 Den går gjennom alle de landene og får med det viktigste (tror jeg). All transport og overnatting er i orden før en drar, og en får frihet til å være med på det man vil.

Men den er på 30 dager, noe som da er litt lite iforhold til hva dere har tenkt.

 

Noe dere kan gjøre, er å følge ruta selv og bruke deres eget tempo.

Dere kan jo ta kontakt med kilroy og få et uforpliktet tilbud.

 

25 000 tror jeg skal gå bra. Hvertfall hvis det er per pers. (kan regne med rundt 250 kr dagen eller mer)

 

Vi har kjøpt billetter til bangkok og hjem fra bangkok (norwegian har billige billetter og uten stopp). Noe vi syns var greit, for da har vi noe å forholde oss til. Men er jo såklart inviduelt.

 

Thailand har mange fine øyer som vistnok er fine og slappe av på. Men har blitt anbefalt å droppe phuket, siden man da likesågreit kan dra til kanariøyene. (veldig turistaktig)

 

Men som sagt, jeg anbefaler å ta kontakt med kilroy og høre med anbefalingene deres.

Lenke til kommentar

25 000 hver ?

 

Stemmer det!

 

Jeg og kjæresten min skal backpacke i høst. Vi skal blandt annet være med på en tur som vi har fått gjennom kilroy. http://travels.kilro...overy/44238/930 Den går gjennom alle de landene og får med det viktigste (tror jeg). All transport og overnatting er i orden før en drar, og en får frihet til å være med på det man vil.

Men den er på 30 dager, noe som da er litt lite iforhold til hva dere har tenkt.

 

Noe dere kan gjøre, er å følge ruta selv og bruke deres eget tempo.

Dere kan jo ta kontakt med kilroy og få et uforpliktet tilbud.

 

25 000 tror jeg skal gå bra. Hvertfall hvis det er per pers. (kan regne med rundt 250 kr dagen eller mer)

 

Vi har kjøpt billetter til bangkok og hjem fra bangkok (norwegian har billige billetter og uten stopp). Noe vi syns var greit, for da har vi noe å forholde oss til. Men er jo såklart inviduelt.

 

Thailand har mange fine øyer som vistnok er fine og slappe av på. Men har blitt anbefalt å droppe phuket, siden man da likesågreit kan dra til kanariøyene. (veldig turistaktig)

 

Men som sagt, jeg anbefaler å ta kontakt med kilroy og høre med anbefalingene deres.

 

Takk for svar :) Skal se nærmere på den reiseruten, var veldig interessant!

 

Vet du noe om når det er best å reise? Du sier dere skal reise i høst, er det den beste perioden i året å reise på der nede?

Lenke til kommentar

den turen til kilroy er bort kasta penger, fikser lett dem samme mye billgere og mere komfetabelt, har møtt noen av folk som bruker killroy, du blir jævelig låst, og flere av gjestehusene er søppel

 

er så lett og backpacke i thailand, kambodjsa, vietnam og laos av alt av guide er bort kasta

 

har møtt folk med 1 arm, møtt folk i rullestol, de klarte det fint

 

dere kommer til og bruke samme busser som backpackere som reiser på egenhånd..

Endret av wailer
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet du noe om når det er best å reise? Du sier dere skal reise i høst, er det den beste perioden i året å reise på der nede?

Av de landene har jeg kun vært i Thailand. Kambodsja har jeg hørt er en kjedelig og trist plass å være. Mye kriminalitet, mye fattigdom, korrupsjon, alle folk er ute etter å suge så mye penger fra deg som mulig, lite å se, lite å gjøre osv.
Beste tiden å reise til Thailand er i min mening mellom juni og oktober.
Lenke til kommentar

 

Av de landene har jeg kun vært i Thailand. Kambodsja har jeg hørt er en kjedelig og trist plass å være. Mye kriminalitet, mye fattigdom, korrupsjon, alle folk er ute etter å suge så mye penger fra deg som mulig, lite å se, lite å gjøre osv.
Beste tiden å reise til Thailand er i min mening mellom juni og oktober.

 

det er kanskje den dummeste kommentaren jeg har sett noen gang her, det er ikke noe mindre kriminalitet og korrupsjon i kambodsja, mye av fattigdommen er folk som kommer fra thailand

 

så folka i thailand er ikke ute etter og suge så mye mye penger fra deg som mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...