HAJEN Skrevet 27. september 2003 Skrevet 27. september 2003 Hei! Jeg sitter her og plages med min 3Com Wireless Gateway 54Mbps (802.11g standard). Problemet er at når jeg sitter på nettet på den trådløse løsningen, så detter jeg av hele tiden. Gatewayen (wireless) er koblet til en vanlig DSL Gateway fra 3COM. Mitt spørsmål er: Hva kan dette skyldes? Jeg kjører 128 bit kryptering og autentisering skjer via MAC adressene på de trådløse nettverkskortene. Link til Wireless Gateway som jeg bruker: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl som er igjen koblet til: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl Mvh HAJ
Trondj Skrevet 29. september 2003 Skrevet 29. september 2003 Hvis du har XP sjekk om boksen for "Aktiver IEEE 802.1 x-godkjenning for dette nettverket" under "vis tilgjengelige trådløse nettverk" er markert, hvis den er markert fjern haken. Hadde det samme problemet deg når den var markert koblet seg av hele tiden, dette løser problemet ditt.
LaStrada Skrevet 29. september 2003 Skrevet 29. september 2003 har hatt samme problem her (bare med dlink da)... *teste å fjerne haken*
HAJEN Skrevet 29. september 2003 Forfatter Skrevet 29. september 2003 Hei! Takk for gode svar. Jeg glemte å skrive at jeg kjører Windows 2000 Pro og 2000 Advanced Server Jeg fant også ut at å kjøre DHCP mot USB boksen (med antenne) ikke var så kjekt, dvs. det virket helt til signalet ble tapt da endte man opp med standard 169.xxx.xxx.xxx adresse og man kom seg ikke på igjen. Signalet på USB boksen varierer hele tiden (i motsetning til kortet i den bærbare pc'en) og plutselig så detter man av. Regner med at det er en eller annen konfigurering jeg ikke ser eller har glemt, men det er litt surt alikevel da. Alle produktene er fra 3COM. Mvh HAJ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå