Gå til innhold

Får ikke 3G/4G-signal på min S4


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et merkelig problem der jeg ikke klarer å få 3G eller 4G-signal på min Samsung Galaxy S4. Dette problemet ser ut til og kun være i Norge.

Jeg har testet det både i Thailand og Danmark der jeg nesten bestandig har hatt 3G-signal..

En kompis av meg har samme abbonoment som meg bare annen telefon, Iphone 5. Han har både 3G og 4G-signal her i Stavanger nå så jeg føler det har noe med innstillinger til meg å gjøre eller noe i den duren.

 

Jeg snakket med Telenor i dag og de sa at alt med abbonomentet mitt skulle være i orden. De hadde heller ikke noe tips til meg hvordan jeg skulle fikse det.

 

En ting jeg har merket når jeg er i utlandet er at det kommer en "R" over signal-barsene. Dette står kanskje for roaming eller noe?

 

Kom med tips er dere snill!

 

-Sindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er telefonen kjøpt i Norge?

Har du et 4G sim-kort?

Er 3G/4G påslått? Du finner det under Innstillinger - Flere nettverk - Mobilnettverk - Nettverksmodus. Denne skal stå til "LTE/GSM/WCDMA".

 

Ja, R står for roaming, dvs. at du bruker et annet nett enn det sim-kortet ditt tilhører.

Lenke til kommentar

Som sagt så vet jeg ikke hvilket kort jeg har.. :(

 

Hei igjen,

 

hvis du går inn på Telenor sine "Mine Sider" og logger deg inn. Så vil du få ditt abonnement opp. Nederst der så står det "Mine Sim Kort". Det vil dukke opp en logo av 4G hvis du har Kombisim.

Lenke til kommentar

Det er vel unødvendig å fokusere på 4G og SIM så lenge 3G ikke fungerer.

 

Jeg ville ha gått inn og sett på innstillinger for mobilnettverk i telefonen. Det er mulig det er problem med profiler der.

 

Det stemmer!

 

Jeg glemte at han hadde visst problemer med 3G også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går du til en forhandler/butikk, skal de som regel ha noen kr for et nytt sim-kort (~200 kr).

Ringer du direkte til Telenor kan du få det gratis (dersom de vil ha penger, er det bare å krangle litt og si at du da heller bytter leverandør). Ulempen er at det da tar noen dager før du har det nye kortet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei

Har lest denne tråden.

Jeg har en s4 active, der jeg bare får inn Edge??? har forsøkt alt, men det er bare Edge som kommer inn.

Har nettopp skiftet fra Onecall til Telenor uten at dette hjalp, jeg har 4G simkort.

 

Noen flere tips? finnes det noen app som kan hjelpe?

 

Helsing frustrert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...