Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har alltid hatt vondt i leggen ved berøring! (Bilde)


NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er en 17år gammel gutt. jeg vet ikke hvorfor men har alltid hatt vondt i et bein i leggen. Nå har jeg ingen kunnskap innenfor medisin, men jeg tror jeg har vondt i det mindre beinet(se bilde). Det er ikke sånn at jeg får vondt "hele" tiden for no reason. Jeg får vondt bare jeg banker lett på denne delen av leggen. Når jeg spiller fotball regner jeg denne delen som mitt "svake" punkt. Når noen treffer meg her, bryter helvete løs ...

 

jeg prøvde å banke hardt på venstre legg(leggen som er normal) uten å merke noe. Hvis jeg slår med samme stykre på høyre legg gjør det utrolig utrolig vondt.

 

Denne smerten er egentlig ikke nyoppdaget. Jeg har hatt den i ganske lang tid, 3-4+ kanskje?

 

Jeg har vondt på det stedet der det er en svart sirkel.

 

post-203270-0-34645200-1376139063_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smerten er isolert til et lite området på beinet på leggen.

Det trenger ikkeå bare skje under fysisk aktivitet, men ved annen berøring.

Tingen er at hvis du hadde truffet meg der med foten hardt, ville smerten varet 30sek ekstra.. men nå som jeg banker lett på det isolerte området varer smerten i 1-2 sek også etter bankingen.

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Hmm.. Har du vært til røntgen?

 

Det er forholdsvis vanlig å kunne kjenne (tilsynelatende da) fantomsmerter på gitte områder, men det er som regel forbundet med fysisk aktivitet. Slik det beskrives høres det for meg ut som det kanskje er en nerve i klem.

 

Du sier at problemet først oppstod for 3-4 år siden. Har leggen (du, hele puberteten) vokst betydelig siden da?

 

For hvis ikke det er forbundet med regelrett brudd i beinet eller andre åpenbare fysiologiske endringer finnes det en god mulighet for at ei nerve påvirkes av noe i beinet.

 

Gitt alvorlighetsgraden regner jeg nesten med at du har utelukket brudd på egenhånd.

Det kan være verdt å ta røntgen eller mri av benet for videre utredning.

Lenke til kommentar

Hmm.. Har du vært til røntgen?

 

Det er forholdsvis vanlig å kunne kjenne (tilsynelatende da) fantomsmerter på gitte områder, men det er som regel forbundet med fysisk aktivitet. Slik det beskrives høres det for meg ut som det kanskje er en nerve i klem.

 

Du sier at problemet først oppstod for 3-4 år siden. Har leggen (du, hele puberteten) vokst betydelig siden da?

 

For hvis ikke det er forbundet med regelrett brudd i beinet eller andre åpenbare fysiologiske endringer finnes det en god mulighet for at ei nerve påvirkes av noe i beinet.

 

Gitt alvorlighetsgraden regner jeg nesten med at du har utelukket brudd på egenhånd.

Det kan være verdt å ta røntgen eller mri av benet for videre utredning.

Jeg har ikke vært hos legen i forbindelse med smerten. Men jeg tror jeg må det, fordi jeg er redd for å få ballen akkurat her, fordi det gjør vondt ...

Nei, jeg er ganske kort. jeg er ca på 167cm.

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Hmm.. Har du vært til røntgen?

 

Det er forholdsvis vanlig å kunne kjenne (tilsynelatende da) fantomsmerter på gitte områder, men det er som regel forbundet med fysisk aktivitet. Slik det beskrives høres det for meg ut som det kanskje er en nerve i klem.

 

Du sier at problemet først oppstod for 3-4 år siden. Har leggen (du, hele puberteten) vokst betydelig siden da?

 

For hvis ikke det er forbundet med regelrett brudd i beinet eller andre åpenbare fysiologiske endringer finnes det en god mulighet for at ei nerve påvirkes av noe i beinet.

 

Gitt alvorlighetsgraden regner jeg nesten med at du har utelukket brudd på egenhånd.

Det kan være verdt å ta røntgen eller mri av benet for videre utredning.

Dette er en illustrasjon tatt fra nettet, men jeg har markert CA hvor jeg har vondt ved banking dette område.

post-203270-0-19801200-1376153400_thumb.png

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...