Gå til innhold

Redigere exe-filer (navn, ikon)(?)


Anbefalte innlegg

Tja,

 

Aner ikke om dette havnet på rett sted i forumet eller ei, og aner om det lar seg gjøre og evt hvordan, men here goes; er det mulig å endre navn og ikon på kjørende programmer/prosesser?

 

For å komme med et konkret eksempel, bruker jeg Mozilla Firefox ene og alene til Netflix samtidig som jeg irriterer meg over at de ikke har laget en windows applikasjon. Ettersom jeg kun bruker Firefox til Netflix har jeg strippet nettleseren for alt som strippes kan slik at det mer eller mindre ser ut som en Netflixapplikasjon. Ikonet på skrivebordet heter "Netflix" og ikonet er Netflix-logoen, men når jeg starter den applikasjonen er det naturlig nok Firefox, som er navnet og ikonet som legger seg på oppgavelinjen. Jeg og min OCD får uforklarlige store lidelser av dette og ønsker å gjøre noe med det så lenge det ikke betyr veldig mange timer og/eller dollar.

 

Når vi først er så godt i gang, kunne jeg gjerne endret Firefox-menyknappen til å hete "Netflix" også. Regner med at alt lar seg gjør, spørsmålet er bare hvor vanskelig, tidkrevende og/eller dyrt det skal være.

 

På forhånd takk. Off-topic, flaming og whining taes et annet sted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at kildekoden til Firefox er tilgjengelig - så er slike endringer fullt mulig å gjøre - selv om det å endre i kildekoden er tidkrevende og koster om du skal ha noen til å gjøre dette. Det finnes så vidt jeg vet også utvidelser som gjør dette, f.eks Rebrand, https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/rebrand/

 

Men jeg vil nå påstå at når man får uforklarlige store lidelser av akkurat et slikt problem - ja da har man andre problemer som er vel så betydelige. Bare det å nevne en slik ting i posten er jo en enorm oppfordring til flaming. Jeg modifiserer også ikoner etc på programmer, ikke fordi jeg har problemer, men fordi det gir bedre visuell oppfatning

Lenke til kommentar

Nettleseren som ligger og kjører på oppgavelinjen viser "<adresse> - Navn Nettleser". Når jeg rebranda(?) kalte jeg programmet " " (space) slik at det nå står "<adresse> -" - hvilket er greit, for da står det jo "Netflix -". Men om jeg skal pirke litt, vet jeg jo at det er feil - jeg vil heller kalle programmet "Netflix" og fjerne adressefeltet der, noe jeg fikk muligheten til å gjøre vha Rebrand. Forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...