Gå til innhold

Remote Desktop 2 monitorer - Win 8 pro


Anbefalte innlegg

Det gjelder ikke utgående RDP, der er 2 monitorer greit.

 

Jeg har i dag en stasjonær, med 2 monitor oppsett.

 

Dersom jeg kjøper meg en ny laptop, med windows 8 pro lurer jeg på om jeg kan koble meg til denne via RDP fra min stasjonære og få opp dual monitor/bruke begge skjermene på lik linje som jeg gjør fra den stasjonære?

 

Har forstått at dual monitor support er begrenset fram til server 2008 r2, derfor er jeg usikker på om "vanlig" windows støtter slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kobler deg fra din laptop med 1 skjerm og kobler til en maskin som bruke 2skjerms oppsett vil du få alt sammenklistret til 1 skjerm.

Du velger igrunnen dette under oppstarten av RDP i options fanen.

Kobler du vel og merke en skjerm ekstra til laptopen vil du kunne bruke dual screen og få vist det på samme måte som om du satt forran maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å gjøre det motsatt. Jeg formulerte kanskje spørsmålet litt dårlig.

 

Jeg har 1 "privat" pc med 2 skjermer. Vurderer å anskaffe en jobblaptop (av en type som ikke er dockingvennlig).

 

Når jeg er ute, så jobber jeg rett på laptoppen, når jeg på hjemmekontoret ønsker jeg å plugge laptop'en i nettverket, smekke igjen lokket og koble til den via remote desktop for å dermed gjøre nytte av 2 store skjermer, skikkelig tastatur og mus etc uten å måtte ha plasskrevende dockinger etc på skrivebortet. Laptop'en legges i en hylle bak meg.

 

Mitt spørsmål er da om windows 8 pro støtter to skjerms oppsett (vet at denne løsningen er med fra og med r2 av 2008 server, men usikker hvorvidt win 8 støtter det).

Lenke til kommentar

Win 8 pro skal ha støtte for dette.

Du kan fint klappe sammen bærbaren din og koble opp den bærbare på en av dine 2 skjermer uten problemer :)

 

Ikke 1 av mine 2 skjermer - det klarer jeg, jeg vil bruke 2 -dvs begge- skjermene og ikke i "stretch" modus, men i skikkelig 2 skjerm modus (slik som en klarer på nyere terminalservere).

Lenke til kommentar

Når en er vant å jobbe på 2 skjermer, så er det litt "tøft" å gå tilbake til 1. Kommer ikke til å installere server 2008 r2 med terminalserver på laptopen heller for å få det til. Blir litt for dyrt :-)

 

Jeg får se om jeg får lånet meg en win 8 pro laptop og testet selv.

 

Takker for innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...