Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Programmer låser seg ved utskrift


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en Canon MG5450, som jeg har koblet til trådløst til hjemmenettverket. Jeg har inntil i går fått til å skrive ut både fra PC. Ipad og Android.

 

I går begynner plutselig programmer å krasje når jeg skriver ut på PC Går greit å skrive ut fra Ipad (og sannsynligvis også fra telefon). Jeg får til å scanne til PC'en. Får opp status til skrivenen på PC-en, med blekknivå etc. Har forsøkt nye drivere, avinnstallere og installere på nytt. Får ikke noe feilmelding, bortsett fra at f.eks. Notepad har sluttet å fungere, vennligst vent, så lukkes det. Photoshop kutter ikke helt, men det går ikke lengre an å velge print der.

 

Noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min far sin gamle datamaskin hadde et lignende problem. Plutselig kræsjet alle programmer og PCen frøys hvis man trykket på printknappen. Eneste løsningen var å avinnstallere driveren og bruke Wordpad til å finne generiske drivere (Wordpad -> Skriv ut -> Legg til ny skriver og følg guiden). Ulempen med dette var at man ikke lenger kunne scanne inn bilder. Prøvde aldri en formatering av maskinen da min far aldri brukte scanning uansett.

 

Når jeg prøvde å finne ut av problemet anbefalte noen å velge en annen standard printer og manuelt velge den riktige printeren hver gang jeg skulle printe ut noe. Det virket ikke for meg, men det kan hende det hjelper deg.

 

Det var forøvrig en Brother printer, men problemet ditt var såpass likt at jeg tenkte jeg skulle nevne det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...