Gå til innhold

[Løst] Airflow i Define R4 kabinett


screwed

Anbefalte innlegg

Byttet komponentene mine fra et CM Advance 690 II til et Define R4 pga. at bakfestet til CPU kjølern ikke passet. Passer perfekt med mitt hovedkort i R4.

 

Spørsmålet mitt er om luftstrømmen. Vil prøve å kjøre dual GPU kort senere. R4 har 2 plasser for vifter foran, 2 på toppen, 1 bak, 1 på bunn og en siden (omkring hvor GPU er).

Har nå 2 foran og 1 på toppen, CPU kjøleren bruker viften bak så kommer ikke så mye annet luft gjennom den. Har også fjernet lyddempingen på siden så den er åpen, usikker på hva den gjør når den er bare åpen, men leste at den ikke burde være blokkert.

 

Hva er den beste løsningen for meg, også senere hvis jeg setter inn en ekstra GPU. Kan sette inn en vifte til på toppen eller bunn, eller kanskje på siden. Vet at flere vifter ikke betyr bedre kjøling. Men har aldri prøvd noe annet enn hvordan kabinettet kommer ferdig.

Ser gjerne etter litt innspill om dette. Takk.

 

Som et sidespørsmål hvis jeg også skaffer med en ny monitor etter jeg har skaffet ett ekstra skjermkort. Hva er den beste måten og koble til disse? Skal begge kobles til samme skjermkort eller en skjer i hver?

GTX 670 har DVI-I, DVI-D og HDMI. Bruker nå DVI-I.

 

CPU: i7-2600K

HK: Asus P8 z68 deluxe

GPU: GTX 670

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du godt prøve. Viktig å ha god luftgjennomstrømning så ikke den varme luften blir hengende igjen i kabinettet.

Det jeg liker med innblåsning på sideviften er at den står så "sentralt". Den får gitt kald luft på nesten alle komponenter.

En annen ting som er smart er å fjerne alle HDD-trayene som du ikke bruker. Dette gjør at innsuget foran blir enda bedre, ettersom luften ikke må forbi hindringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, fjernet alle som HDD-tray som ikke var i bruk. Men fant ut av alla SATA kablene mine hadde en 90 grader bøy på den ene enden, ble for trangt så må skaffe meg noen nye. Men skal absolutt gjøre det.

 

R4 har viftekontroll med 3 ledninger. Ikke anbefalt og finne et slags splitter og bruke det til flere enn 3 eller bare og koble alle rett på PSU og glemme viftestyringen?

Lenke til kommentar

Ja, fjernet alle som HDD-tray som ikke var i bruk. Men fant ut av alla SATA kablene mine hadde en 90 grader bøy på den ene enden, ble for trangt så må skaffe meg noen nye. Men skal absolutt gjøre det.

 

R4 har viftekontroll med 3 ledninger. Ikke anbefalt og finne et slags splitter og bruke det til flere enn 3 eller bare og koble alle rett på PSU og glemme viftestyringen?

90 gradene skal sitte i diskene!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...