Gå til innhold

Trådløse hodetelefoner - sikkerhet/kryptering


Anbefalte innlegg

Hei,

 

leter etter trådløse hodetelefoner med god lyd. Prøver å finne ut om slike hodetelefoner generelt har kryptert overføring, slik at ikke naboleiligetene kan koble seg på om de tilfeldigvis har en tilsvarende mottaker. De vil jo gjerne bli brukt til Skype o.l. også, men selv om de primært skal brukes til musikk så liker jeg ikke tanken på å broadcaste alt jeg gjør til omverdenen. Vet at bluetooth har kryptering, men jeg vil ha lang rekkevidde og god lyd.

 

Finnes dette? :-) Siden jeg knapt finner treff på dette med google antar jeg at det ikke gjør det, men er ganske overrasket om folk er totalt komfortable med det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De må linkes på samme måte som bluetooth som regel.

 

De er som trådløse mus og tastatur. Det du skriver på ett trådløst tastatur havner ikke på naboens skjerm.

 

Jeg har lest at tastatur selvfølgelig er krypterte da. Jeg spurte om hodetelefoner på hifi-klubben og da sa de at med Sennheiser-hodetelefonene deres så hadde de koblet flere til samme sendestasjon, og de ga inntrykk av at dette virket out-of-the-box. Kjekt hvis man vil det, kjipt hvis ikke :p

Lenke til kommentar

Som regel så er det som med mus og tastatur, at man må trykke en connect knapp på begge for at de skal linkes. Da gjør det ingenting om Naboen har det samme utstyret, da man skal ha veldig uflaks at man kobler disse sammen på det samme tidspunktet den ene gangen man trenger å gjøre det.

 

Ferdig pakkene er også som regel ferdig synket fra fabrikk.

 

Regner med at produsenten har tenkt langt nok at ting ikke automatisk linkes, da de nok ønsker å selge samme utstyr til både deg og naboen.

Lenke til kommentar

Som regel så er det som med mus og tastatur, at man må trykke en connect knapp på begge for at de skal linkes. Da gjør det ingenting om Naboen har det samme utstyret, da man skal ha veldig uflaks at man kobler disse sammen på det samme tidspunktet den ene gangen man trenger å gjøre det.

 

Ferdig pakkene er også som regel ferdig synket fra fabrikk.

 

Regner med at produsenten har tenkt langt nok at ting ikke automatisk linkes, da de nok ønsker å selge samme utstyr til både deg og naboen.

 

Ja det med linking har jeg fått med meg ang. Sennheiser i hvert fall. Men hvis dette kun er en liten software-funksjon, og ikke reell kryptering, så vil vel naboen muligens snappe opp signalene om han har en annen type mottaker, eller om han tilfeldigvis er litt radio-geek med peiling på hvordan man gjør slikt ;) Lite sannsynlig selvfølgelig, men foretrekker større sikkerhet enn 99% sjansing ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...