Gå til innhold

[Løst] Ny CPU Kjøler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som de andre sier så er det stor forskjell på en stockkjøler og en customkjøler.

 

Du vil få en mye stillere maskin med en customkjøler da den ikke trenger å variere viftehastigheten slik en stockkjøler gjør pga bedre varmeledningsevne.

 

Jeg har for første gang montert en maskin med stockkjøler nå og den lager et skikkelig leven for å klare jobben hvor en customkjøler vil snurre mye jevnere og lage mye mindre leven.

Lenke til kommentar

Ser helt normalt ut det der. Hva er temperaturene på prosessoren og skjermkortet når du spiller?

 

HaakonSag: Han bruker Fire Strike, ikke 3DMark 11. Er vanlig at det står ukjent driver når man bruker BETA-versjon.

Noen feil, det uvanlige var at på slutten av benchmarken var fps bare oppe i 11-12( altså på firestrike benchmarken). Funnet ut noe? :)
Lenke til kommentar

Ser helt normalt ut det der. Hva er temperaturene på prosessoren og skjermkortet når du spiller?

 

HaakonSag: Han bruker Fire Strike, ikke 3DMark 11. Er vanlig at det står ukjent driver når man bruker BETA-versjon.

Ser ut som om skjermkortet var oppe i hele 69 grader, det har aldri skjedd før. Men det er jo sommer da....Uvanlig?? Endret av Stiano519
Lenke til kommentar

69°C på skjermkortet er en fin temperatur, og er ihvertfall ikke for høyt. Kommer du over 85°C begynner det derimot å bli litt varmt. 66°C på prosessoren er også en grei temperatur. Siden dette nå er utelukket, begynner jeg å lure på om strømforsyningen kan være synderen. Har du litt detaljert informasjon om den? Har du hatt dette problemet lenge?

Lenke til kommentar

69°C på skjermkortet er en fin temperatur, og er ihvertfall ikke for høyt. Kommer du over 85°C begynner det derimot å bli litt varmt. 66°C på prosessoren er også en grei temperatur. Siden dette nå er utelukket, begynner jeg å lure på om strømforsyningen kan være synderen. Har du litt detaljert informasjon om den? Har du hatt dette problemet lenge?

http://www.komplett....aspx?sku=657495 Strømforsyningen min står opp/ned, altså viftene blåser mot gulvet. Kan dette utgjøre noe eller? Endret av Stiano519
Lenke til kommentar

Strømforsyningen ser også fin ut. Så lenge du har hull der viften blåser mot gulvet, så er det anbefalt å ha den slik. Prøvd å reinstallere Windows?

Gjorde det når jeg innstallerte ssd, tror ikke det er problemet. Men er du sikker på at det ikke er hovedkorte? Skal du ha en bra pc med full ytelse så kan jo ikke hovedkorte være rævva foreksempel :) Forresten, opplever du noe hakking eller noe sånt på noen spesielle spill?(: Endret av Stiano519
Lenke til kommentar

Har ikke hatt noe problem med at maskinene mine yter dårligere enn de skal, nei. Får du dårligere ytelse enn du skal ha i alle spill, eller bare noen spesielle?

Noen spesielle ja, men det går vel greit. Jeg har også hørt at noen spill er dårlig optimisert for pcen, så det klan oppstå lagg uansett. Men får vel heller kjøpe den kjøleren snart, og prøve ut den :) Takk for all hjelp :xmas: Endret av Stiano519
Lenke til kommentar

69°C på skjermkortet er en fin temperatur, og er ihvertfall ikke for høyt. Kommer du over 85°C begynner det derimot å bli litt varmt. 66°C på prosessoren er også en grei temperatur. Siden dette nå er utelukket, begynner jeg å lure på om strømforsyningen kan være synderen. Har du litt detaljert informasjon om den? Har du hatt dette problemet lenge?

Jeg mente 69 grader på benchmarken, ikke på vanlig spilling. Da er jeg vanligvis på 50-58 grader eller mindre
Lenke til kommentar

Det var litt merkelig ja. Hvilke spill fikk du 50-58°C med, og hvilket program brukte du til å måle? Men 69°C er uansett en bra temperatur.

50-58= sleeping dogs,simcity,skyrim,gta iv sånne spill. Hvilken temperatur og score hadde du på benchmarken da? Brukte Core Temp Endret av Stiano519
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...