Gå til innhold

[Løst] Batteri har ikke blitt brukt på lenge. Hvordan fikser man det?


Anbefalte innlegg

Jeg har en RC bil som ikke har blitt brukt på en stund, og ikke battet heller. Når jeg lader opp batteriet og plugger det inn i bilen slår en LED på ESPen seg på og så av igjen etter kanskje 1-1,5 sek. Jeg hørte en plass at det er ett eller annet man gjør for å få det til å ta strøm til seg igjen, men jeg husker ikke hva. Er det mulighet for å få batteriet til å funke igjen eller er det bare å kaste det og kjøpe ett nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oddsen er at det har enten fått frostskader eller tørket ut. Hvis det er et vedlikeholdsfritt batteri så er det lite man kan gjøre det uten å utsette seg for over gjennomsnittet stor risiko. Det er mange som påstår at de har "trikset til" batterier ved å kjøre strøm mot polariseringen, men det medfører en stor risiko for eksplosjon, og jeg vil derfor ikke anbefale å prøve. Hvis batteriet er tørt eller frostskadet så vil det heller ikke hjelpe.

Lenke til kommentar

Det høres ut som om det beste jeg kan gjøre er å kjøpe et nytt batteri, så jeg tror nok jeg gjør det.

 

EDIT: Batteriet fiunker. Jeg lada det igjeni dag, puttet det i bilen og slo den på. Den kjørte ca. en meter før fjernkontrillen gikk tom for strøm.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...