Gå til innhold

Slik er Googles miniplugg på innsiden


Anbefalte innlegg

Interessant at det er kommentaren din etter mitt svar :)

 

Var jo som svar på at du lurte på hva kilden min var.

Om man ikke kan streame ifra lokal media, så er tingen useless for min del.

Hjemme har vi en MacMini med xbmc, så den gjør jobben mer enn bra nok.

 

Men nå ser det ut som at Stue har bekreftet at man kan jobbe seg rundt det, med å spille av lokal filmer i chrome.

Ikke helt løsningen jeg var ute etter, men bedre enn ingenting, og verdt et forsøk til den prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet noen om denne enheten har noe annet krav en HDMI inngang? Det er ikke behov for smarttv for å koble enheten opp mot det trådlåse nettverket?

 

Så ikke denne artikkelen før nå, men nei, den krever intet annet enn en hdmi-port og usb-tilgang for strøm. Det har ikke noe å si om TVen din har en USB eller om du bruker en vanlig stikkontakt.

Lenke til kommentar

Er det mulig og få kjøpt denne nå ? Og i tilfeller hvor ?

 

Du får ikke bestilt den med mindre du bestiller til bloodpris fra folk som har kjøpt flere. Folk prøver å tjene penger på det. De offisielle leverandørene vill ikke la deg bestille til Norge....

 

Når det er sagt; det er jo en rå dings!

 

- Kompisgjengen legger youtube videoer til i en kø. FREDAGSKOS!

- Spotify kommer nok til å støttes etterhvert, da google har gitt ut utviklerprogramvare

- Hørte om en fyr på amazon, barna hadde spilt angry birds elns med to tablets på TVen - KULT!

- Cast for chrome er fortsatt i beta, så opplevelsen kommer til å bli bedre :-) ATM så er det noe lagg innimellom.

- Awesome.

Lenke til kommentar

Du kan faktisk streame lokale videoer fra din PC (ikke telefon). Må gjøre det via en tab i chrome:

 

"While we’re on the topic, the Chrome extension packs a bit of an easter egg: the ability to stream local videos from your laptop to the Chromecast. Just drag a video into Chrome, and it’ll start playing in a new tab. Use the Chrome extension to cast that tab, and ta da! You’re streaming your (totally legitimate, not-at-all-pirated-am-i-right) videos without bringing any other software into the mix. I tried it with a bunch of video formats (mostly AVIs and MKVs. MOVs kinda-sorta work, though most won’t push audio from the laptop to the TV for some reason), and they all seemed to work quite well, albeit with the lowered framerate I mentioned earlier."

 

Dette går fint. Den tar de fleste videoformater som er i slekt med mp4 og det samme gjelder for lydformater.

 

Tror du det vill være noen forskjell mellom US versjonen og NO/EU versjonen? Med tanke på strøm og begrensninger, eller om den i det hele tatt vill fungere her? Sikkert dumpt spørsmål, men kjekt å vite om noen har en ide :)

 

Den lader via USB, så bare adapteret som må byttes. USB er en internasjonal standar, den kan mest sannsynlig bruke samme adapter som en telefon med usb, går som oftest fint dersom de har de samme spec's-ene på seg og dersom telefonen ikke har en slags quick-charge funksjon.

Endret av VebbX
Lenke til kommentar

Er det mulig og få kjøpt denne nå ? Og i tilfeller hvor ?

 

Du kan vel få kjøpt den ifra eBay, hvis du finner noen som sender internasjonalt.

 

Jeg bestilte den ifra Amazon (ikke på lager nå), men de sender kun til US adresser, så måtte bruke JetCarrier. rakk akkurat å få 3 gratis mnd Netflix kampanjen før den ble avsluttet (aner ikke om den funker på norsk konto men).

 

Blir vel ca 215+50(frakt) til amazon og 175 til jetcarrier, + 100 kr i moms, + sikkert noe jeg har glemt.

 

kan vel ha flaks å slippe unna momsen dog, 35 dollar er rett over grensa

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...