Gå til innhold

Hvem har rettighetene til Romjakten?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle gjerne likt å vite hvem som har rettighetene til Romjakten.

Dette er fordi jeg har en ide om å kanskje lage en remake av spillet. Det er ikke sikkert at det blir noe av, men jeg må vite hvem som kan gi rettighetene om jeg i det hele tatt kan vurdere det.

 

Dette er et utrolig fint, og lærerikt spill. Grunnet alderen(1999) er spillet veldig utgått, både i fakta, spillteknologi og grafikk. Om jeg velger å lage en ny utgave, vil alt være av moderne standard.

 

eneste kilde jeg har funnet så langt, peker hit: http://bokelskere.no/bok/romjakten/158378/

Og den sier ikke stort.

 

-L. E. Grambo

Fremtidig (høst 2013) student av spillteknologi og simulering, Høgskolen i Hedmark.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er medlem av piratpartiet, som betyr at jeg vil ha kopibeskyttelsen ned til 14 år, men jeg respekterer den likevel.

Jeg lager ingen "kopi" av Romjakten uten tillatelse.

Plus, jeg vil igjenbruke historien. Kan ikke ha Romjakten uten jakten på de tre delene av sonden.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt spillet så vet egentlig ikke noe om det.

Jeg tenkte egentlig på at konsensus i bransjen virker å være at det er greit å "stjele" konsepter fra hverandre, i motsetning til f.eks tv-bransjen der det er mer vanlig å kjøpe og selge konsepter. Hvis det er en historie du vil gjenbruke så stiller det seg dog litt annerledes.

 

 

Edit:

I tilfelle du ikke viste det så har brreg.no en del info om du ønsker å komme i kontakt med noen som har med spillet å gjøre.

Spesielt:

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=974484544

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...