Gå til innhold

Få Six-Pack uten å miste muskelmasse


Anbefalte innlegg

Hei, er det mulig å få 6-pack uten å miste muskel masse? Men istedenfor å få mer muskelmasse under perioden da jeg vil få meg 6-pack.

 

Burde jeg ligge i et underskudd eller overskudd av kalorier hver dag for å få sick pack uten å miste muskel masse?

 

Har tenkt til å gjøre noen core crunches hver dag.

 

Men jeg skal også trene på et treningsstudio samt også, hvor jeg trener styrke, cardio osv....

 

Noen tips??

 

Vil ha sick-pack, men vil ikke miste muskel masse..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, er det mulig å få 6-pack uten å miste muskel masse? Men istedenfor å få mer muskelmasse under perioden da jeg vil få meg 6-pack.

 

Burde jeg ligge i et underskudd eller overskudd av kalorier hver dag for å få sick pack uten å miste muskel masse?

 

Har tenkt til å gjøre noen core crunches hver dag.

 

Men jeg skal også trene på et treningsstudio samt også, hvor jeg trener styrke, cardio osv....

 

Noen tips??

 

Vil ha sick-pack, men vil ikke miste muskel masse..

 

Liker at du refererer til synlige magemuskler som 'sick'-pack :p

 

Om du vil ha synlige magemuskler mens du ligger i overskudd, er eneste alternativet ditt HGH, men da blir du slik:

bodybuilder-big-belly.jpg

 

På et mer seriøst plan: om du virkelig vil ha frem magemusklene, må du ligge i underskudd. Få i deg 2,5g protein per kg kroppsvekt (du trenger mye for å vedlikeholde muskelmassen) hver dag, og legg deg på ~60g fett, resten bør være hovedsakelig komplekse karbohydrater.

 

Tør jeg spørre hvorfor du er så opptatt av det å ikke miste muskelmasse når du (fra det jeg forstår) ikke har trent noe på treningsstudio fra før? Er du så svær fra før av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Hvor my veier OP? Uansett, kcal inn<Kcal ut så har du en 6-pack.

 

Ikke tren situps og andre mage øvelser som mange tror gir deg abs.

 

Tren heller tung markløft og knebøy. Så er du på god vei.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Hvor my veier OP? Uansett, kcal inn<Kcal ut så har du en 6-pack.

 

I veldig mange tilfeller er det så enkelt ja, men en person som har veldig lite eller ingen treningserfaring har ofte for lite muskelmasse til å kunne få en skikkelig sixpack uansett hvor lav fettprosent han går ned til. Jeg ser alt for ofte vandrende skjelett som visst nok er på diett fordi alt som skal til for å få frem sixpacken er å gå ned i fettprosent. Er man tynn fra før av, og vil begynne å trene for å få frem noen sixpack vil jeg heller anbefale å ligge i ett lite overskudd for å legge på seg en del muskelmasse, for så å deffe seg ned til en sixpack.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...