Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU Overheat Issues


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg bygget ny PC i fjor, og har ikke brukt den så altfor mye siden det, men var et morsomt prosjekt å fikle med, og koslig med noen Diablo III kvelder med gutta hjemme i Noreg.

 

Maskinen består av følgende komponenter:

 

CPU: Intel Core i7 2700K

GPU: XFX R7970 Double Dissipation

HK : LGA1155 socket - Asus P8Z68-V PRO(/GEN3)

PSU: Corsair AX 850W

RAM: Noe Lugubert DDR3 1600 2x4GB

HDD: Crucial M4 SSD 128GB

Seagate Barracuda 3TB

 

CAB: CM 690 II Plus - Mid Tower

Pluss 2x140mm Omega Typhoon vifter 900rpm, 62.14CFM.

 

Sånn, da var det ute av veien. Satt sammen alle delene (i fjor), og hadde ikke noen problemer i starten, men etter en stund (husker ikke helt når) så begynte jeg å få problemer med CPU og overheating.

 

Nå hører det til storyen. Jeg bor i Japan, her er det veldig varmt og klamt. Det er også en del støv/rot på rommet mitt, og ledningene inne i dataen kan ligge og slenge litt rundt (men tror ikke noen komponenter blir fysisk hindret av ledningene slik de ligger). Noe som også er et stort hinder for meg er WIndows 7... på JAPANSK... noe som hindrer meg i å kunne bruke det effektivt og troubleshoote (har ikke penger til den versjonen hvor man kan bytte språk...). Som regel blir alt jeg installerer av tilleggs programmer og drivere også installert med JAPANSK som språk.

 

Bortsett fra varmen, klamheten, støvet og det mulige ledning-rabalderet i maskinen min, er det noen av komponentene mine som skulle tillsi at CPU min enkelt skal bli overopphetet?

 

Takker for svar!

 

Axel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...