Gå til innhold

Studert markedsføring? Hvilken jobb fikk du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hører stadig vekk historier om folk som ender oppi telefonselgerstillinger ol. etter å studert markedsføring, altså jobber en kan få uten noen grad eller lignende. en konkurrerer ofte med personer med "tyngre" kvalifikasjoner. Eller for å si det på en annen måte, de jobbene en kan få ved å ta markedsføring kan en også få via andre utdanninger.

 

edit: rettet opp noen formuleringer.

Endret av areason
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Kommer jo veldig på ambisjonene til den som studerer også. Markedsføring er jo såpass bredt at man er litt potet før man spisser seg mot et området.

Veldig mange selskap som lykkes mer pga god markedsføring enn gode produkter. Tenk hvordan Moods of Norway har greid seg f.eks.

Når det kommer til arbeid er det jo gode muligheter for konsulentarbeid om man blir dyktig, det er gode mulighet for større nasjonale og internasjonale selskap, som Apple, Facebook, Twitter, DNB, Statoil, Norwegian osv. Tenk hvor sterke de er i Markedet og på de dyktige markedsførerene som står bak det.

 

"Mengder av arbeidsoppgaver

En markedføringsutdanning åpner mange dører til spennende jobber. Arbeidsoppgavene til en markedsfører er å sørge for at alle behov og ønsker i en organisasjon stemmer overens med behov og ønsker hos kundene' date=' ledelsen, ansatte, eierne, styret, og samfunnet. Markedsføreren har spesielt ansvar for å forstå hvordan kundenes oppfatning og preferanser utvikler seg – og vite hvordan bedriften kan påvirke dem. Introduksjonen av digitale medie- og salgskanaler viser nå enda tydeligere enn før hvor grunnleggende og viktig en dyktig markedsfører er for bedriftenes langsiktige overlevelse og suksess.

Når du er ferdig med din bachelorgrad innenfor markedsføring kan du finne jobber innenfor salg, merkevareledelse, reklame, PR, markedsanalyse, i private og offentlige virksomheter. Mange har også startet egen bedrift med stor suksess."

[/quote']

Lenke til kommentar

Nei. Har vært på Markedsføringskurs, så kan nok mer enn deg. Du er sikkert arbeidsledig.

 

Jeg har ingen formell utdanning innenfor markedsføring, men det har jo tydeligvis ikke du heller. Men jeg har derimot høy kompetanse innenfor matematikk og da statistikk. Noe du tydeligvis ikke kan en dritt om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo? Men jeg er i godt humør i dag, og skal la deg få tro hva du vil. :)

 

Er du i det heletatt klar over hva du sier her?

 

Gründere har 50 % mer sjanse for å lykkes, men også 50 % mer sjanse for å tape.

 

Du sier at 50% av alle som prøver på noe som kan utvikle seg til en suksess lykkes, som ikke er tilfelle i tillegg til dette vil flere av oss ikke definere "å overleve" som å lykkes. Spesielt ikke her i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen formell utdanning innenfor markedsføring, men det har jo tydeligvis ikke du heller. Men jeg har derimot høy kompetanse innenfor matematikk og da statistikk. Noe du tydeligvis ikke kan en dritt om.

 

Høy kompetanse innenfor matematikk og statistikk? Du er 19-20 år gutt. Det er ikke lenge siden du var ferdig med vidergående. Å påstå at du har "høy kompetanse" innenfor matematikk etter 3 år på vidergående blir vel litt å ta i.

Lenke til kommentar

Høy kompetanse innenfor matematikk og statistikk? Du er 19-20 år gutt. Det er ikke lenge siden du var ferdig med vidergående. Å påstå at du har "høy kompetanse" innenfor matematikk etter 3 år på vidergående blir vel litt å ta i.

 

Jeg skrev "høyere kompetanse" fordi jeg ikke har noe fullført utdanning (høyere) og høyere som i høyere en "Den utvalgte" sin kompetanse innenfor feltet. Men når vi er på det så har jeg 1 år høyere utdannelse innenfor det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...