Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Søker pensum for tjuvstart på fysikk og kjemi 1


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har seg slik at jeg har valgt kjemi 1 og fysikk 1 til høsten. I denne anledningen har jeg mye tid til overs nå i sommer. Derfor ønsker jeg å benytte litt av fritiden min til å tjuvstarte på pensum for å danne et godt grunnlag i begge disse fagene.. Jeg har ikke tilgang til noen av bøkene siden jeg for tiden ferierer i Spania. Lure derfor på om noen av dere hadde noen e-bøker som er gratis, eller bare noen linker som introduserer meg inn i kjemien og fysikkens verden på et litt mer basic nivå? Når jeg googler rundt så har jeg en tendens til å finne mer komplekse sider med høyt faglig nivå :(

 

På forhånd, takk! Setter pris på alt som finnes der ute som kan være til hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ergo fysikk har jo låst sidene sine. Så lite jeg kan hjelpe deg med der, men om du ikke har sett på sidene til Kjemien stemmer så er jo disse flotte, du finner kort lite sammendrag, ordforklaringer og også full gjennomgang av hele boken, ved at du har en person som leser den opp for deg. Bortsett fra det så er jeg usikker på andre sider ettersom du helst skulle ha hatt boken for å ha begitt deg ut på oppgavene, men ja som sagt du har jo hele boken som lydfil hos Cappelen Damm. Det beste jeg kan hjelpe deg med ved Ergo sine bøker er at du muligens leser gjennom tidligere sammendrag, selv om de er gamle så er det de samme temaene såfremt din skole ikke bruker noen annen fysikk bok da. Linker til både siden til kjemien og fysikken jeg, så får du avgjøre selv om de er noe tess.

 

http://kjemienstemmer.cappelendamm.no/c191519/sammendrag/vis.html?tid=191524

 

http://www.oysk.com/skole/sammendrag.html

 

Lykke til med realfagene til neste år da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Hei!

 

Det har seg slik at jeg har valgt kjemi 1 og fysikk 1 til høsten. I denne anledningen har jeg mye tid til overs nå i sommer. Derfor ønsker jeg å benytte litt av fritiden min til å tjuvstarte på pensum for å danne et godt grunnlag i begge disse fagene.. Jeg har ikke tilgang til noen av bøkene siden jeg for tiden ferierer i Spania. Lure derfor på om noen av dere hadde noen e-bøker som er gratis, eller bare noen linker som introduserer meg inn i kjemien og fysikkens verden på et litt mer basic nivå? Når jeg googler rundt så har jeg en tendens til å finne mer komplekse sider med høyt faglig nivå :(

 

På forhånd, takk! Setter pris på alt som finnes der ute som kan være til hjelp :)

fysikklærer som har laget undervisningsvideoer til alle kapitlene i Fysikk 1 boka "Ergo"

https://sites.google.com/site/perhusumfys1/home

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...