Gå til innhold

En tråd om alkohol som har blitt startet 100x før


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en tråd (som jeg veit har blitt startet 100x før) but here goes...

 

Skal som vanlig en tur ut i helga, og begynner å bli kraftig lei det samme gamle. (snakker om vodka redbull o.l) og vil veldig gjerne få noe nytt å drikke.... Det skal aller helst være noe blandet, ikke noe "bacardi og sprite" men gjerne forskjellige typer sprit o.l, noe som faktisk ikke er så "vanelig"...

 

Noen her som har noen forslag som dere selv drikker, som ikke kun er vodka redbull ? :)

Endret av Marius13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du sa jo at du skulle ut en tur. :wee:

 

Jeg synes en variert beholdning av øl fungerer. Det er ikke min stil å velge en sixpack eller to av det billigste skvipet man finner, rett og slett fordi jeg liker å variere og smake nye ting mer enn jeg liker rusen. Er man ute etter sistnevnte, kan man shotte sprit.

Liker man ikke øl, så er det jo alternativer. Vin, tørr cider (altså ikke sukkersølet fra matvarebutikken), likør eller sprit. Sprit med blandevann har en tendens til å uansett bli kjedelig i lengden. Sjekk sider som f.eks. aperitif.no om du vil ha inspirasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du sa jo at du skulle ut en tur. :wee:

 

Jeg synes en variert beholdning av øl fungerer. Det er ikke min stil å velge en sixpack eller to av det billigste skvipet man finner, rett og slett fordi jeg liker å variere og smake nye ting mer enn jeg liker rusen. Er man ute etter sistnevnte, kan man shotte sprit.

Liker man ikke øl, så er det jo alternativer. Vin, tørr cider (altså ikke sukkersølet fra matvarebutikken), likør eller sprit. Sprit med blandevann har en tendens til å uansett bli kjedelig i lengden. Sjekk sider som f.eks. aperitif.no om du vil ha inspirasjon.

 

Du sier noe der ;) blir som regel øl på meg også og en del mintu shots, men kan bli kjedelig i lengden :p

Lenke til kommentar

Noen som har noen forslag til noe jeg kan drikke mye av ? Drikker gjerne en flaske baccardi/absolutt på en hjemmefest men begynner og bli lei Baccardi og Burn som jeg nå har drikki hver helg siden første helga i mars til i dag.

 

Så all sprit er godkjent så lenge det er blankt og da evt hva jeg skal blande med, helst ikke redbull/burn/battery

Lenke til kommentar

Noen som har noen forslag til noe jeg kan drikke mye av ? Drikker gjerne en flaske baccardi/absolutt på en hjemmefest men begynner og bli lei Baccardi og Burn som jeg nå har drikki hver helg siden første helga i mars til i dag.

 

Så all sprit er godkjent så lenge det er blankt og da evt hva jeg skal blande med, helst ikke redbull/burn/battery

Whiskey eller cognac? Du kan sippe på dette.

Lenke til kommentar

Har du noen gode lettvinte oppskrifter ? noe jeg evt kan lage bøttevis av før festen så jeg bare kan helle etterpå ? Snakker her om en 12 timer + fest siden vi begynner 5 om dagen så sjeldent slutt før 07-08:00 om mårran :p

 

Det er jo ikke noe problem, kjøp ferdig Iste på butikken eller bruk pulver + vann er den simpleste versjonen, det finnes mange oppskrifter på nettet som er litt mer tidkrevende og dyre.

 

Cola og rom er det også noen som liker, selv synes jeg ikke det er så digg da jeg ikke liker cola heller igrunn ^^

 

Edit: blandingsforholdet må du nesten prøve ut selv, ofte med slikt går den nærmere 50/50 desto mer du drikker den :p

Endret av Korporal Kranium
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke lage fylla til noe som også smaker godt? Sleng deg på kvalitets-øl. I tillegg til ei skikkelig fyllekule så ender du også opp med helt nye interesser som faktisk gir deg mye mer glede utover bare det å bare bli drita. Litt vanskelig å anbefale noen startøl innenfor denne kategorien men kanskje feks. noen øl fra Innis & Gunn fungerer veldig bra dersom du er vant til sprit+brus. Midtfyns Barley Wine er en kraftig søtlig sak som sparker godt fra seg. Om du skal ta den helt ut og liker portvinaktige smaker så finn deg en Brewdog Tokyo*.(18%) (Unødvendig å nevne kanskje, men alle de nevnte øl må du på polet for å få tak i)

Lenke til kommentar

Morgan + Cola er en klassiker hos os iallefall. Personlig foretrekker jeg å drikke øl eller vin. Mange typer øl, veldig mye godt å velge mellom (ta en tur på polet). Det samme gjelder forsåvidt vin. Kan anbefale deg å prøve rødvin til mat (kjøp en enkel, billig en) eller hvitvin type riesling for å bare drikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...