Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Minecraft kjører som kjent i java, og prosessen blir da "javaw.exe". Problemet er at jeg ønsker enkelte nVidia innstillinger for minecraft, og vanlige innstillinger til alt annet som bruker javaw.exe. Til dette har jeg forstått at jeg trenger to javaw.exe's innstallert, begge JRE7, men altså i forskjellige mapper/baner, og så endre javaw.exe-banen i minecrafts launcher til "ekstra-javaen".

 

Hvordan gjør jeg dette? Er det bare å kopiere javaw.exe over til en ny mappe, eller trenger jeg å kopiere hele mappen til java i Program Files?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia-innstillingene er vel helt uavhengig av java-runtime og minecraft? Kanskje kontrollpanelet for driveren støtter lagring av ulike profiler.

 

Kan ikke helt se hvordan en separat javaw.exe kan løse dette heller, java runtime kan ta imot ulike parametre ved oppstart, men du trenger ikke separate javaw.exe for å få til det. Og grafikkinnstillingene i minecraft er vel kun for minecraft uansett og påvirker ikke noe annet?

 

Kanskje det er best du forklarer akkurat hvilke parametre du tenker på?

 

Parametre for java kan du oppgi på kommandolinja, f.eks.

 

javaw -Dsun.java2d.d3d=false -Dsun.java2d.noddraw=true ...

 

Gjetter at minecraft (som jeg ikke kjenner spesielt godt til) startes opp via en bat/cmd-fil. Sett opp java slik du ønsker til alle andre programmer først, og så kan du overstyre disse i oppstartfila til minecraft slik du ønsker.

Lenke til kommentar

I nvidia-instillinger må jeg endre innstillingene for Javaw.exe for å få SLi og for å fikse noen bugs med multithreadet loading av verdener. Problemet er at når jeg skrur på SLi for Javaw.exe, så gjelder det for ALLE javaw.exe, så programmer som kjører på Javaw.exe får blinkende svarte klosser og er umulig å bruke.

 

Jeg kan ikke endre dette i Minecraft.exe, siden selve minecraft kjører på Javaw.exe og derfor må jeg endre det der.

 

Å starte Minecraft med en annen javaw.exe-path vil da forhåpentligvis løse dette, ettersom at andre programmer vil bruke den originale pathen. Deretter kan jeg da endre nvidia innstillinger for den andre Javaw.exe som jeg bruker til minecraft, og hele problemet er løst!

 

Minecraft startes ikke via bat/cmd-fil, den startes med et program som deretter starter Minecraft under Javaw.exe med riktige login-session tokens og andre saker. Likevel kan jeg endre hvordan minecraft starter (Javaw.exe path, AppData path, minne osv.)

 

Spørsmålet er om jeg bare kan lage en Java-mappe nr.2 som jeg bare bruker til minecraft?

Lenke til kommentar

Hm, ikke noen stor ekspert på dette emnet men måtte selv en gang i tiden konfigurere javaw.exe. Et tips er å starte minecraft og så åpne "Oppgavebehandling" så trykke "Prosesser" taben og lete etter javaw.exe. Når du finner den kan du høyreklikke og "Åpne filplassering." Da finner du den javaw.exe som minecraften din bruker. Så endre config i nvidia for den filen og bare den. Håper det hjalp! :)

Lenke til kommentar

Det er det jeg gjør, men mange andre programmer bruker den samme javaw.exe.

 

Når jeg endrer dette i nvidia innstillinger, så vil jo disse endringen virke for ALLE programmer som bruker den javaw.exe (og det blir ganske mange etterhvert). Ikke alle programmene støtter SLi, og istedet for å endre innstillinger hele tiden ønsker jeg å ha en ekstra javaw.exe i en annen path som jeg kan bruke med programmer som støtter SLi.

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg skjønner hva du ønsker. Prøv å kopier javaw.exe til f.eks. javawMinecraft.exe, de to kan ligge i samme mappe i samme jdk/jre-installasjon. Jeg vet ikke hvordan minecraft startes opp, men hvis det er via et script må du antagelig modde dette også s.a. javawMinecraft.exe brukes.

 

Forøvrig mener jeg du også bare kan kopiere hele filhierarkiet til jre/jdk-installasjonen og putte hvorsomhelst, sette JAVA_HOME=c:/hvor/som/helst og PATH=%JAVA_HOME%/bin;%PATH% i f.eks. scriptet som skal starte det aktuelle programmet med egne innstillinger, eller egen versjon av java eller lignende, men det er fryktelig lenge siden jeg har brukt Windows så det kan være at verden er annerledes nå ...

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg skjønner hva du ønsker. Prøv å kopier javaw.exe til f.eks. javawMinecraft.exe, de to kan ligge i samme mappe i samme jdk/jre-installasjon. Jeg vet ikke hvordan minecraft startes opp, men hvis det er via et script må du antagelig modde dette også s.a. javawMinecraft.exe brukes.

 

Forøvrig mener jeg du også bare kan kopiere hele filhierarkiet til jre/jdk-installasjonen og putte hvorsomhelst, sette JAVA_HOME=c:/hvor/som/helst og PATH=%JAVA_HOME%/bin;%PATH% i f.eks. scriptet som skal starte det aktuelle programmet med egne innstillinger, eller egen versjon av java eller lignende, men det er fryktelig lenge siden jeg har brukt Windows så det kan være at verden er annerledes nå ...

 

Tusen takk! Det løste alt ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...