Gå til innhold

Spill-PC til 9k.


Anbefalte innlegg

Hallo! Nå som feriepenger og skattepenger har kommet på konto, tenkte man at man kunne kaste laptopen på dynga, og bygge seg en ny, fin stasjonær.

 

Et problem er plass og størrelse. Siden jeg har lite plass, og drar på LAN titt og ofte, vil kanskje et midi-kabinett være for stort? Så kanskje mini-itx blir bedre?

 

Så jeg lurer på om dere kunne hjelpe med to oppsett, et mini-itx og et midi, og få deres tips om hva som er lurest.

 

Komponenter

Noen komponenter jeg tenkte var mest bang/buck:

-i5-4670k

-nVidia 760

-8 gig ram

 

Men ellers vet jeg ikke. Kabinett tenkte jeg Fractal Design, ettersom jeg liker deres kabinetter. Men ellers ifra det, har jeg ikke snøring på hva som er spesielt bra.

 

SLI er noe jeg tenkte på å sette inn senere, men det går vell kanskje ikke med mini-itx, og da må man vell også ha en bra strømforsyning?

 

Overklokking er noe jeg vil gjøre senere, men visste ikke om jeg skulle ta CPU kjøler, siden det kanskje vil sprenge budsjettet.

 

Men ellers vet jeg ikke så mye, så deres tips vil bli tatt i mot med åpne armer. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på kabinetter f.eks:

 

Shuttle SZ77R5 og Shuttle SX79R5 XPC er prisen lattelig høy.

 

Noe f.eks Bitfenix Prodigy går kanskje?

 

Problemet her i små kabinetter blir tempraturen rask høy og kjøling blir temlig vannskelig å holde på et stillegående nivå samtig som overklokking vil bli vanskligere ikke minst vil prisen bli en del høyere.

 

Vil anbefale å droppe SLI/crossfire, det er så mange gode skjermkort f.eks HD7990 eller GTX 780 og GTX Titan, så å kjøpe SLI oppsett er å be om trøbbel.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

EGXQCzf.jpgVil dette være et bra setup, eller er det noe som ikke vil være kompitabelt med hverandre, eller ikke passe inn i kabinettet? Alt av tips blir tatt imot.

Tror den CPU kjøleren blir altfor stor for det kabinettet, se på corsair H60 isteden (eller noen andre vannkjølere), og fractal sitt nye ARC mini. Gode muligheter for kabelføring og lett å montere vannkjøling. Resten ser bra ut, men GTX 760 tror jeg har litt dårligere ytelse en et Radeon 7950 :) Endret av cheeze
Lenke til kommentar

Så på tester ifra Hardware, og i de fleste spill lå 760'en på samme nivå som 680'en og 7970, og med det faktum med at det var dårlige drivere, så tenkte jeg at de måtte være et knallkjøp.

 

Men skal huske på tipsene, og se det ann med prisene.

Endret av Fiskekraft
Lenke til kommentar

Så på tester ifra Hardware, og i de fleste spill lå 760'en på samme nivå som 680'en og 7970, og med det faktum med at det var dårlige drivere, så tenkte jeg at de måtte være et knallkjøp.

 

Men skal huske på tipsene, og se det ann med prisene.

Ok :) Har sett tester hvor 7950 har scoret høyere, men det for være opp til deg :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...