Gå til innhold

Kjøp av Gaming PC, budsjett 14k


Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe en gaming PC for opp til 13 000. Siden jeg solgte min forrige med alt utstyr har jeg ikke skjerm, og tenker at om jeg skal kjøpe stasjonær skal jeg ha en 120 Hz skjerm. Jeg har sannsynligvis ikke mulighet til å bruke kablet nett, så jeg må ha trådløst nettverkskort (evt. i HK), og jeg vil helst ikke ha noe større enn midi tower.

Har både en kopi av Windows 7 og 8, så trenger ikke OS.

 

Vil for det meste brukes til spilling (LoL, BF, MMO/RPG) og muligens til å se på film.

 

Vil helst ha med:

-120 Hz skjerm

-Trådløst nettverk

-Ikke større enn Midi

-SSD og HDD er et pluss

 

Er noen år siden jeg har bygget PC sist, men skal nok få det til.

 

Eventuelt har jeg også sett litt på Multicom sine bærbare ettersom de ikke tar så stor plass, og slipper å tenke på å bygge den. Blir i så fall enten W370S eller P177S.

 

Hjelp mottas med takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå laget en liste med deler jeg hadde valgt hvis jeg hadde hatt 15k som budsjett: http://goo.gl/6uERK

 

Tastatur og Mus må du finne etter ditt behov. Valgte i5 fremfor i7 pga du ikke nevnte noe om redigering eller photoshooting. Da trengs ikke i7, i5 duger til gaming. Valgte 'K' modellen sånn du har mulighet til å overklokke CPU'en enten manuelt eller on-board overklokkings knapp på hovedkortet sånn den overklokker seg selv til 4,2 Ghz. Har samme hovedkort, funker kjempe bra. 7.1 kanals lyd, on-board screen sånn du kan se tempen på CPU'en uten å laste ned software på PC'en. La i tillegg inn en vannkjøler, vannkjøling funker dobbelt så godt en den stock vifta. Nå kan du klokke CPU'en din så 'mye' du vil, uten problemer med varmen. 8GB RAM er mer en nok til gaming. Skjermkortet fra ASUS er også kjempe godt, DirectCU kjøleren kjøler 20% mer enn de vanlige kjølerne. Stille og effektivt. Kabinettet er fra Cooler Master har fått mange gode anmeldelser, topp kabinett med mye plass for cable management. 600W modular PSU fra Corsair skal gi strøm til alle komponentene dine uten problemer. La til 2 SP120 vifter fra Corsair, bruk de isteden for de som følger med i vannkjøleren. SP120 funker mye bedre, drar mye mer luft gjennom radiatoren = kaldere CPU. Alt i alt en super maskin som enkelt greier BF3 på max settings.

 

Ville lage ett rødt tema i PC'en din hvis du la merke til det. :p

Endret av KevinMM
Lenke til kommentar

Ville byttet til Quiet Edition-vifter, fjernet pasta (det følger med på vannkjølingen), byttet H60 med H80i og byttet SSD til en Samsung 840 120GB.

 

Vet heller ikke hvor mye man tjener ved å gå for MSI Z87 GD65 i stedet for MSI Z87 G45, bortsett fra 2 fler SATA-porter. Ville jo spart litt penger.

Lenke til kommentar

Ville byttet til Quiet Edition-vifter, fjernet pasta (det følger med på vannkjølingen), byttet H60 med H80i og byttet SSD til en Samsung 840 120GB.

 

Vet heller ikke hvor mye man tjener ved å gå for MSI Z87 GD65 i stedet for MSI Z87 G45, bortsett fra 2 fler SATA-porter. Ville jo spart litt penger.

Hvis du skrur ned RPM på SP viftene er de stille men drar fortsatt mye luft. Hadde uansett valgt SP viftene på grunn av hvor mye luft de drar gjennom en radiator. Du kan for eks bruke Quiet Edition viftene til exhaust eller intake.

 

Jeg la til pastaen pga. den som kommer pre applied på vannkjølere er som regel av dårlig kvalitet. Hvis du kan lese så står det H90 ikke H60. H90 er like god som H80i uten det jævla Corsair Link dritten. Corsair sine "i" produkter har mange negative tilbakemeldinger iforhold til standard. Dessutten er Asatek sine pumper bedre, Corsair benytter ikke Asatek på "i" produktene deres.

 

Grunnen til jeg valgte Corsair er på grunn av den var på lager noe ikke Samsung eller Intel sine SSD var. En av de jeg egentlig ville ha i lista.

 

På MSI Z87 G45 er det ikke on-board knapper, noe som er på GD65. De knappene kan vær veldig handy å ha i noen tilfeller. Hvis han vil overklokke men vet ikke hvordan man gjør det er det bare å trykke på en knapp, whalla 4,2 Ghz. Dessuten hadde han 15k han ville bruke på en god PC.

Lenke til kommentar

Hvis du skrur ned RPM på SP viftene er de stille men drar fortsatt mye luft. Hadde uansett valgt SP viftene på grunn av hvor mye luft de drar gjennom en radiator. Du kan for eks bruke Quiet Edition viftene til exhaust eller intake.

 

Jeg har bare Quiet Edition i kassa mi, H100i inkludert, og det fungerer helt fint. Selv i dag når det har vært litt varmt, og dette er i et 350D.

 

Jeg la til pastaen pga. den som kommer pre applied på vannkjølere er som regel av dårlig kvalitet.

 

Jeg har bare brukt den som følgte med på min H100i og har helt fine temperaturer.

 

Hvis du kan lese så står det H90 ikke H60.

 

Skriveleif.

 

Grunnen til jeg valgte Corsair er på grunn av den var på lager noe ikke Samsung eller Intel sine SSD var. En av de jeg egentlig ville ha i lista.

 

840 koster litt mindre. Er sett på som mest for pengene i dag.

 

På MSI Z87 G45 er det ikke on-board knapper, noe som er på GD65. De knappene kan vær veldig handy å ha i noen tilfeller. Hvis han vil overklokke men vet ikke hvordan man gjør det er det bare å trykke på en knapp, whalla 4,2 Ghz. Dessuten hadde han 15k han ville bruke på en god PC.

 

Om det er verdt det får vel trådstarter vurdere selv.

 

 

Litt penger spart. Liste med mine endringer.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...