Gå til innhold

lydkort til hjemmekino bruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes jo det profesjonelle segmente, med en helt annen prisklasse.

 

Har du vurdert Audigy 2 kortene? De har fått veldig god kritikk på å være støysvake.

 

Er det noe spesiell grunn til at du har plukket ut det korte du nevner i posten din. Feks, har du 8 høytalere på ditt hjemmekino annlegg. Hva slags forsterker har du?? Snakker vi om en 30 000kr sak, eller et ekjøp hjemmekino anlegg til 2990kr?

 

Forteller du litt mer sånn så kan vi sikkert peke deg mer i rettning av noen gode lydkort.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg har et litt rimeligere Terratec kort med 5.1 lyd, og er strålende fornøyd med det. Liker spesiellt godt at det ikke er like mange nisser med på driver lasset som det creative's kort har.

Ellers er vel ikke Audigy2 så veldig mye dyrere? Og det har støtte for Dvd-audio også. Det tror jeg ikke Terratec sine kort har.

Lenke til kommentar

Er det noe spesiell grunn til at du har plukket ut det korte du nevner i posten din.

 

Ikke annet enn at hw.no nettverket testet dette opp mot en del andre kort i en test tilbake. Det ble delt førsteplass med audigy2, men audigy2 fikk benevnelsen "beste gamer kort". Terratec kortet var mere "oppløst" i lyden... Vel, det var en pc-nerd(?) som testet det, så det er mulig dere audiofile (stereo-nerder) har et annet syn på saken?

 

Feks, har du 8 høytalere på ditt hjemmekino annlegg. Hva slags forsterker har du?? Snakker vi om en 30 000kr sak, eller et ekjøp hjemmekino anlegg til 2990kr?

 

Forteller du litt mer sånn så kan vi sikkert peke deg mer i rettning av noen gode lydkort.

 

5.1 høytaler oppsett. Altså senter, front, bak + sub.

 

Forsterker: Harman Kardon 5500 og et annet oppsett med HK7000 (litt kraftigere, ellers stort sett det samme som 5500) Og et oppsett med Rotel RSX-1055 (mulighet for 7.1 den også)

Og nei, alle er ikke mine :(

 

DrE

Lenke til kommentar
Skal du bruke digtal eller analog ut?

Skal du bruke analog ut så velg noen kort fra m-audio.

Skal du bruke digital ut så kjøp det billigste du finner med coax.

 

Finnes det noe for oss "ja, takk begge deler" mennesker?

 

Det beste er vel å la processoren i surroundforsterkeren ta seg av prosesseringen, er det ikke? Altså at signalet enten går via optisk eller coax fra lydkort til forsterker?

 

DrE

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte inn et M-audio Revolution 7.1 i forrige uke, og er veldig godt fornøyd. Jeg vet ikke om placeboeffekten har vært dominerende, men lyden hørtes unektelig finere ut, mer detaljert i forhold til SB audigy 1.

 

Jeg tror det er veldig close race mellom dette kortet og Sky/Space korta fra Terratec. Men M-audio er kjent for å lage bra drivere, så jeg valgte de.

 

Nå har jeg egentlig ikke bruk for surround enda, og ihvertfall ikke 7.1. Men dette kortet må da vare en god stund!

 

Digit-life har bra reviews.

Lenke til kommentar

Hm, velger ikke "ja, takk begge deler" mennesker Audigy 2 da? :D

Jeg synes at m-audiokortene er suverene i forhold til pris.

Terratec er heller ikke ille. Hvis du har eksterne hjemmekinorecievere så er det nok best å la de ta seg av prosesseringen, ja. I såfall tror jeg at jeg ville valgt Terratec. Forholdsvis billig og med brukbare analogutganger. Ellers så er det ikke så langt opp i pris til M-audio revolution. Det er et veldig bra kort.

Lenke til kommentar

M-Audio selges også hos procom.

 

Er det noen her som har noe å si om TerraTec SoundSystem DMX 6Fire LT? Det er jo marginalt billigere enn M-audio Revolution 7.1 og har så vidt jeg har sett kommet godt ut i test, men er litt eldre. Hvis jeg ikke tar feil er brikken som sitter på det litt bedre enn den på Revo.

 

Ikke meningen å kapre denne tråden, men jeg er på jakt etter et kort i tilnærmet samme kategori og vurderer sterkt et av disse to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...