Gå til innhold

Bruktbil fra forhandler, bremsesvikt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Håper å høre ulike meninger om et problem som har oppstått med en bruktbil kjøpt i mars 2013.

 

Rundt 10. mars 2013 kjøpte jeg en brukt Audi A3 fra en forhandler. Med på kjøpet fulgte en 6 mnd garanti fra et firma kalt AutoConcept.

 

For omtrent 2 uker siden hørte jeg en vemmelig skrapelyd under bilen, og satt den på service idag 2. juli.

 

Bremseklosser og -skiver foran og bak må skiftes. Dette vil koste meg totalt

5.000 - 6.000 kr. Tviler på at dette går under 6 mnd-garantien.

 

Har kjørt bilen fra 118.000 km til 121.000 km. Hadde ikke akkurat planlagt at dette skulle skje allerede nå, og utgiften er plagsom nå i ferien.

 

Kan jeg sende regningen til forhandleren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en del år siden kjøpte jeg en bruktbil med 6 mnd "garanti" hos forhandler. Tok naf garantiutløpstest innen fristen, hvor det ble funnet for slitte bremseskiver foran og ujevn bremsevirkning bak (tromler). Fikk nye skiver, bremseklosser, bremsetromler og bremsebånd skiftet uten diskusjon hos forhandleren kostnadsfritt.

 

Dette burde du i hvertfall forhøre deg om :)

Lenke til kommentar

For en del år siden kjøpte jeg en bruktbil med 6 mnd "garanti" hos forhandler. Tok naf garantiutløpstest innen fristen, hvor det ble funnet for slitte bremseskiver foran og ujevn bremsevirkning bak (tromler). Fikk nye skiver, bremseklosser, bremsetromler og bremsebånd skiftet uten diskusjon hos forhandleren kostnadsfritt.

 

Dette burde du i hvertfall forhøre deg om :)

 

Herlig å høre. Det blir byttet nå hos et annet verksted (verkstedet der jeg kjøpte bilen virket noe vag), men jeg ønsker å sende regning tilbake der jeg kjøpte bilen. Håpet at det kunne gå under en slags garanti, men er jo slitedeler

Lenke til kommentar

Herlig å høre. Det blir byttet nå hos et annet verksted (verkstedet der jeg kjøpte bilen virket noe vag), men jeg ønsker å sende regning tilbake der jeg kjøpte bilen. Håpet at det kunne gå under en slags garanti, men er jo slitedeler

 

Har min tvil på at de dekker regningen, da det er mye dyrere enn at de hadde gjort jobben selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...