Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå fått en del penger på konto, og har lyst til å kjøpe meg et nettbrett.

 

Bruksområdene mine vil i hovedsak være;

  • Streaming av film, musikk.
  • Nettsurfing; lese avis, forum, etc.
  • Epost / kalender / notater.
  • Lese bøker. (prøve å ta opp lesingen igjen) :innocent:
  • Litt spill.
  • Skype, facebook, etc.
  • Tekstbehandling om jeg skaffer meg et tastatur.
  • GPS til kjøring.

Dette er vel relativ standar bruk.

Går inn i førstegangstjeneste som lærling nå om en måned, så er derfor interessert i et "portabelt" nettbrett.

 

Det nettbrettet som virkelig har fått oppmerksomheten min er Galaxy Note 8.0. Er ikke veldig kunstnerisk av meg, så pennen vil ikke bli mye brukt til tegning og slikt. Til notatskriving kan den nok komme mer til nytte. Pennen er for meg en "kjekt å ha" ting. :wee:

Legger til at jeg har prøvd Note 8.0 i butikken, og opplevelsen var svært positiv. Eneste jeg ser mange skriver er at den er dyr sett opp mot specs.

 

Ellers har jeg sett på Nexus 7, som jeg egentlig også synes ser veldig grei ut. Til Apple er jeg veldig nøytral, de lager pene og bra produkter, men på mobil/nettbrett fronten har jeg til nå ikke blitt frelst av OS-et deres. Ipad Mini har jeg ikke sett på, men kan være aktuell.

 

Når det kommer til "wi-fi only" vs "3G/4G", så er sistnevnte å foretrekke. ;)

Håper dere kan komme med synspungter på hva jeg bør velge, og om noen av dere har Galaxy Note 8.0 så er erfaringer satt pris på!

 

Mvh

IT_Predator

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg foretrukket Nexus 7 da du får mye for pengene (med mindre du trenger kamera bak). Eneste som er nedturen med dette brettet er at det er rundt et år gammelt, og det ryktes om en oppfølger rett rundt hjørnet. Så hvis du venter litt kan nok det være det beste.

 

Er pennen viktig for deg har du strengt tatt ikke så mange alternativer. Men er enig at note 8.0 er litt overpriset. Skal man ha penn, og 3G/4G koster dette fort litt ekstra.

 

Bare av nysgjerrighet: har du sett på noen windowsbrett?

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg foretrukket Nexus 7 da du får mye for pengene (med mindre du trenger kamera bak). Eneste som er nedturen med dette brettet er at det er rundt et år gammelt, og det ryktes om en oppfølger rett rundt hjørnet. Så hvis du venter litt kan nok det være det beste.

 

Er pennen viktig for deg har du strengt tatt ikke så mange alternativer. Men er enig at note 8.0 er litt overpriset. Skal man ha penn, og 3G/4G koster dette fort litt ekstra.

 

Bare av nysgjerrighet: har du sett på noen windowsbrett?

 

Har ikke sett på noen windows brett nei. :) Liker metro systemet i Windows 8 godt, så kunne kanskje vært noe med Win-brett. Vurderer å vente på nye nexus brettet ja, men har egentlig lyst på nettbrett så fort som mulig. :ohmy:

Om Nexus brettet kommer etter august føler jeg at det er litt lenge å vente.

 

Husk også at du kan også klare deg uten 3G/4G hvis telefonen din kan dele internett :)

Vet det, kjører ofte delt nett. :)

Problemet mitt er at jeg har Xperia V, og visse ting spiser batteriet, inkl. delt nett! :hm:

Om jeg er nær en lader er det ikke noe problem, men kjøre delt nett over lengre periode om jeg er på ferie, etc blir fort litt tungvindt.

Men 3G/4G er ikke et must, nei. :)

Endret av IT_Predator
Lenke til kommentar

Note 8.0 er nok et bra valg til det du skal bruke den til også. Men synes 1400,- ekstra for 3G/4G er litt i overkant mye. Et alternativ kunne vært en oppladbar portabel lader til telefonen din (selv om det riktignok medfører en ekstra enhet å drasse på)

 

Okey, går nok for Note 8.0 da.

Enig i at det er drøy økning i pris bare for å få tak i 3G/4G, så får se hva jeg velger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...