Gå til innhold

Gaming og redigerings pc til 15k


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal nå snart bygge en Gaming og bilde/videoredigerings pc for fetteren min og har laget en handleliste over hva jeg mener er et riktig oppsett til han. Vil egentlig bare ha noen kommentarer før jeg handler så jeg ikke går på en stygg smell et sted.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1236436&su=A2ECD8E3-56EB-4D21-A820-EDB378BADDD3

 

Dere vil sikkert kommentere prosessorvalg og overclocking så jeg kan svare på dette med en gang.

Vi har ingen planer om å overclocke nå, men den skal overclockes med en annen kjøler om noen få år når han trenger mer krefter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fin ut den der.

Personlig ville jeg slengt på en kjøler til prosessoren, men det er fordi jeg er allergisk mot støy :)

Forslag til kjøler - http://www.prisguide...a-nh-d14-114633

 

Har også veldig god erfaring med kabinettet Fractal Design Define R4, anonymt, kjølig og stille.

http://www.prisguide...efine-r4-166103

 

Skjermkortet dere har valgt er veldig stille, så da er det ikke så mye penger å legge i et helt stille system.

 

Edit: Og så ville jeg selvfølgelig valgt win8 istedenfor win7, siden det er mye bedre. Men det er en heeelt annen diskusjon :)

Endret av JKDahl
Lenke til kommentar

Jeg ville nok gått for R4 også, men kjøleren blir litt stor og nesten for god hvis det ikke skal bli overklokket før om en stund og kommer til å øke budsjettet en liten del. En Hyper 212 er ganske billig, men ikke noe spesielt god for overklokking. Jeg var heldig og fikk en god chip (3570k), så jeg kjører 4.7GHz med ca samme temp som stock kjøleren nådde uten overklokk.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

Snakket litt mer fetteren min og fikk han til å lese dette dere har skrevet.

Når det kommer til kabinett så ønsker han et kabinett med vindu på siden. Så med andre ord så er R4 kabinettet uaktuelt for han. Men fint om det er andre kabinetter som er bra?

 

Kjøler fant han ut at kanskje ikke var så dumt, men han tenkte på vannkjøling. Jeg har selv en H100i som dere kan se under, men dette er en kjøling jeg ikke vil velge ettersom det er en kjøling som har et helvetes problem med støy fra viftene med mindre du kobler viftene til hovedkortet og ikke vannblokken.

Er det en annen vannkjøling som kanskje kan anbefales i stede for?

Lenke til kommentar

Kjøler fant han ut at kanskje ikke var så dumt, men han tenkte på vannkjøling. Jeg har selv en H100i som dere kan se under, men dette er en kjøling jeg ikke vil velge ettersom det er en kjøling som har et helvetes problem med støy fra viftene med mindre du kobler viftene til hovedkortet og ikke vannblokken.

Er det en annen vannkjøling som kanskje kan anbefales i stede for?

 

Er vel bare å bytte viftene det? Jeg kjører H100i med SP120 Quiet Ed's og de er rimelig stille. Skulle det fortsatt være for mye bråk følger det jo med motstander du kan koble på for å få de til å kjøre enda saktere.

 

Dør med vindu til R4 på Komplett.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Er vel bare å bytte viftene det? Jeg kjører H100i med SP120 Quiet Ed's og de er rimelig stille. Skulle det fortsatt være for mye bråk følger det jo med motstander du kan koble på for å få de til å kjøre enda saktere.

 

Dør med vindu til R4 på Komplett.

Forklarte meg kanskje litt dumt når jeg sa det jeg sa med viftene til H100i. Det er ikke viftene det er noe galt med. Det er tilførselen til viftene fra vannblokken som får viftene til å lage sykt mye lyd. Dette har jeg fått beskjed om fra komplett sin kundeservice og flere forums at er et vanlig problem med 90% av alle H100i kjølerne.

 

Når han så vinduet på R4 så endte det med at vi kjøper et sånt et. Takk for det, jeg viste ikke det fantes en gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...